Jedna želva za druhou | Recenze

By Booklover Niky - května 31, 2018

Výsledek obrázku pro jedna želva za druhou Ahoj knihomolové, dnes vám přináším další recenzi. Představím vám knihu Jedna želva za druhou od nechvalně proslulého Johna Greena, autora mnoha bestselerů.

Jedna želva za druhou (230 str.) - John Green
Yoli - hardback s přebalem

A ona na to: ,Pane, vy to pořád nechápete. Tam je jedna želvaza druhou.´
Kniha vypráví o šestnáctileté Aze Holmesové, která bojuje se svými obsedantně-kompulzivními myšlenkami, jež se k ní pořád vracejí. Hned na začátku knihy nás Green uvede do Aziného každodenního života. Příběh začíná ve školní jídelně, když právě přemýšlí nad bakteriemi, kterých se obává a vyhledává si všemožné příčiny a projevy, které nemoc způsobená takovými bakteriemi má. V jídelně je se svojí nejlepší kamarádkou Daisy, s kterou tráví hodně času a přezdívá Azu Holmeska. Daisy se dozví o stotisícové odměně za poskytnutí informace k dopadení hledaného zkorumpovaného podvodníka Russella Picketta. Shodou okolností dříve Aza byla na táboře s jeho synem Davisem. Rozhodnou se za ním vydat a zjistit víc nebo najít nějaké stopy. Ani Davis však o svém otci mnoho neví, vypařil se. Aza se s Davisem zase sblíží a asi víte kam tohle směřuje... Avšak už teď vás vyvedu z omylu, tohle není jen další přeslazená romanťárna.

Já zájmeno v jednotném čísle, půjdu dál, i když vždycky jen v podmiňovacím způsobu.
John Green nezklamal. Bála jsem se, že to bude zase nějaké průměrné YA, ale kniha mě přesvědčila o opaku. Postavy byly velmi reálné a dobře napsané, celý příběh vlastně působil hodně realisticky, až jsem někdy zapomněla, že čtu. Přijde mi, že v knize nejde ani tak o zápletku jako o ten nápad, tu pointu. Z knihy si můžete vzít mnoho a myslím si, že je to ten typ knihy, kterou když přečtete po druhé, po třetí, po čtvrté... pokaždé si z knihy vezmete nového. Myslím si, že ani já jsem ji nečetla naposledy. Hodnotím 4,5/5*.

Kupte knihu Jedna želva za druhou se slevou!

Moc děkuji Radkovi Blažkovi!
Výsledek obrázku pro yoli knihy