Květy slunce | Recenze

By Booklover Niky - dubna 10, 2019

Ahoj, poslední dobou mi přijde, že vydávám nějak hodně recenzí, ale vůbec mi to nevadí, tak snad to nevadí ani vám. Dneska je to recenze na básnickou sbírku Květy slunce od Rupi Kaur.

Květy slunce (255 str.) - Rupi Kaur
hardback - Knihy Omega

musíš mít místo srdce plástev medu jinak si nedokážu vysvětlit tu záhadu že jsi tak sladký

Druhá sbírka básní od Rupi Kaur, autorky Mléko a med, je rozdělena do 5 částí - vadnutí, odumírání, klíčení, růst, rozkvět. Na rozdíl od předešlé knihy se zabývá i jinými tématy než rozchodem a sebeláskou, i když i tato témata tam najdete. Zabývá se emigrací, náboženstvím, láskou, znásilněním a jinými traumaty, kterými si autorka prošla a pomocí slov se s nimi snažila vypořádat. Kniha je doplněna krásnými minimalistickými kresbami.

záleží na tom jak vystupuješ jinak se ztratíš jako motýl v hejnu můr a staneš se jen jednou z nich - vystupování

Výsledek obrázku pro kvÄ›ty slunceJo, moderní poezie mě začíná bavit čím dál víc.  Zase, jak asi píšu u každé recenze na moderní poezii/básnickou sbírku, tohle byla po emocionální stránce jízda na horské dráze. Knihu jsem přečetla najednou a už teď vím, že jsem ji nečetla naposledy. Našla jsem si tam pár básní, které se mi opravdu líbí. Co se mi také líbí je, jak se kniha vyvíjí. Kapitoly jsou pojmenovány podle etap životního cyklu květin a každá se věnuje jiné problematice, takže všichni si v knize najde to své. Pokud bych měla knihu srovnat k Mléku a med, tak mohu upřímně říct, že se mi obě knihy líbily stejně. Překlad nemůžu úplně objektivně zhodnotit, jelikož jsem nečetla originál, ale přišlo mi, že básně jsou do češtiny přeložené hezky a že se s tím překladatelé vypořádali velmi dobře. Pokud se vám líbilo Mléko a med nebo objevujete zálibu v moderní poezii, tak vám tohle dílo mohu jen a jen doporučit. Hodnotím 4,5/5*.

Za knihu děkuji knihydobrovsky.cz.

Květy slunce můžete zakoupit zde.

Děkuji za přečtení.