Moře nálezů a ztrát 1: Náhodní lháři | Recenze

By Booklover Niky - října 16, 2018

Ahoj, přicházím s další recenzí na knihu od české autorky, tentokrát se jedná o napínavé YA.

Moře nálezů a ztrát 1: Náhodní lháři (207 str.) - Lena Valenová
Beletris - paperback

Nemohla tomu uvěřit. Byl to ten nejhezčí kluk na světě!
Výsledek obrázku pro náhodní lháři
Hlavní postavou je Elena Nováková. Elena byla o letních prázdninách na dovolené v Itálii, kde potkala nádherného modrookého kluka Antonia. Trochu se s ním sblížila, pak se ale dozvěděla, že Antonio je jen obyčejný sukničkář a hlavně lhář. Ale buďme upřímní i ona mu lhala, když mu řekla, že je z Ruska a jmenuje se Julie. Z dovolené odjíždí zklamaná a naštvaná na Antonia. K nim domů do Prahy mají přijet 3 studenti z Ameriky na 3 měsíce. Elena poznává Davida, Jerryho a jeho dvojče Michaela, kterého tak trochu zná, protože Michael je Antonio. Elena nechápe, co dělá právě u ní doma, v Praze. To však zatím netuší, že Michael přijel do Prahy pro otázky. Dozví se Michael pravdu o svojí minulosti? Odhalí Elena, kdo je Michael/Antonio?

Celou dobu hledal jeho, a přitom našel ji...

Napínavé YA o klukovi, který hledá pravdu o minulosti a o holce, která hledá samu sebe a jejich osudy se potkají. Příběh je celkem originální. Líbilo se mi, jak nás autorka celou dobu napínala, a já jakožto čtenář jsem měla potřebu číst dál a dál. Konec mě velmi překvapil. Někdy kousek před koncem mě to napadlo, ale moc jsem tomu nevěřila. Trochu mě někdy vytáčela Elena s její přehnanou potřebou odhalit každé Michaelovo tajemství. Někdy pro mě bylo rušivé, jak autorka do anglických dialogů, které byly samozřejmě napsány v češtině, přidala anglickou frázi, ale zbytek byl stále v češtině. Hodně se mi líbil konec a námět knihy, proto hodnotím 3,5/5*.

Děkuji autorce Leně Valenové za zaslání knihy.

A vám děkuji za přečtení.