Nejlepší knihy za rok 2020 | Pro knihomoly

By Booklover Niky - února 04, 2021

Ahoj, po delší pauze jsem zase zpátky na blogu. V dnešním článku jsem shrnula nejlepší knihy, které jsem minulý rok přečetla. Knihy jsem seřadila v chronologickém pořadí, jak jsem je četla v průběhu roku.



1. Královna povětří a temnoty - Cassandra Clare
Na poslední díl Temných lstí jsem se nemohla dočkat. Knihu jsem rozečetla na Silvestr. Už první kapitola mě rozbrečela a věděla jsem, že tahle kniha bude skvělá... Nemýlila jsem se. Temné lsti moc doporučuji, je to moje nejoblíbenější série ze světa lovců stínů. Na tomto odkazu najdete kompletní recenzi.




2. Krása, která přetrvá - Ashley Woodfolk
Tahle kniha byla pro mě velmi milým překvapením. Myslela jsem, že se bude jednat jen o obyčejné young adult contemporary, ale kniha v sobě ukrývá mnohem víc. Rozhodně doporučuji! Odkaz na recenzi zde.





3. V zajetí zimy - Naomi Novik
V zajetí zimy byla druhá kniha od Naomi Novik, kterou jsem četla. Ve stínu Hvozdu se mi moc líbilo a ani tahle kniha mě nezklamala. Pokud hledáte nějaké standalone fantasy psané ve folklorním duchu, tak zkuste šáhnout po knihách od Naomi Novik, věřím, že vás nezklamou. Zde najdete kompletní recenzi.




4. Prokletý rok - Kim Liggettová
Hned po přečtení Prokletého roku jsem věděla, že ho zařadím na seznam nejlepších knih roku 2020. Příběh mě šokoval a z knihy jsem se vzpamatovávala ještě několik dní. Prokletý rok si musíte přečíst. Odkaz na recenzi zde.




5. The Modern Faerie Tales - Holly Black
Tohle jsou technicky vzato tři knihy, ale i tak bych je sem všechny zařadila, protože tahle trilogie byla opravdu skvělá. Moc ráda jsem se vrátila do Elfhamu, tentokrát za novými postavami, a objevila novou stránku vílího světa. Tady najdete recenzi na celou trilogii.



6. Královna ničeho - Holly Black
Pokračujeme s další knihou od Holly Black. Závěrečný díl série Krutý princ byl stejně skvělý jako předchozí dva díly. Styl psaní Holly Black jsem si zamilovala a s koncem této série jsem byla velmi spokojená.






7. Anne of Green Gables - Lucy Maud Montgomery
Po seriálu Anne with an E jsem se rozhodla si přečíst jeho knižní předlohu. Anna ze zeleného domu je nádherná klasika, která stojí za přečtení.




8. The Darkest Part of the Forest - Holly Black
A mám tu další knihu od Holly Black - teď už vážně poslední. V roce 2020 jsem se opravdu ponořila do světa víl. V této knize se opět vracíme do Elfhamu, ale jen z části. Holly zde propojila moderní svět s vílím. Jedná se o standalone a můžu jen a jen doporučit!




9. Daisy Jones & The Six - Taylor Jenkins Reid
Dalším milým překvapením byla Daisy Jones & The Six. Kniha obletěla celý knižní instagram a viděla jsem na ni jen pozitivní reakce. Byla jsem před čtením trochu skeptická a nechtěla jsem mít moc vysoká očekávání, abych později nebyla zklamaná. K obavám jsem vůbec neměla důvod, protože tahle kniha si tu chválu vážně zaslouží.




10. The Twisted Tree - Rachel Burge
The Twisted Tree jsem si přečetla na doporučení sestřenice a jsem neuvěřitelně ráda, že jsem to udělala. Tajemný fantasy příběh z norských lesů mě pohltil. Knihu jsem přečetla za chvíli a byla jsem z ní nadšená. Jsem moc zvědavá na pokračování, které nedávno vyšlo.



Jaké knihy se vám v roce 2020 nejvíce líbily? 

Děkuji za přečtení,

- Niky

  • Share:

You Might Also Like

3 komentářů

  1. Prokletý rok jsem si nedávno dávala na seznam knih, které si chci přečíst! Sérii Krutý princ už tam mám celkem dlouho. Díky za další tipy :)

    OdpovědětVymazat
  2. Věřím tomu, že se vám ty knihy líbily. Ale díval jsem se do databáze knih a tam tedy moc pozitivních hodnocení nepobraly. Ale tak to mi přijde na literatuře moc pěkné. Existuje spousta žánrů a subžánrů a ne každý se zavděčí sem. Já třeba nemůžu moc vystát klasiku typu Čapek nebo Němcová, ale zase si lebedím v různých postp-apo věcech, kterými jiní trochu opovrhují. :)

    OdpovědětVymazat