The Modern Faerie Tales | Recenze

By Booklover Niky - září 20, 2020

  Ahoj, dnešní recenze je na trilogii The Modern Faerie Tales od Holly Black. Tato série je zasazená do stejného světa jako Krutý princ, avšak byla vydána mnohem dříve. Dnes bych vám ji ráda představila, zhodnotila jednotlivé díly a ve finále napsala svůj celkový názor.



kniha obsahuje:

The Modern Faerie Tales 1: Tithe (272 str.) - Holly Black

The Modern Faerie Tales 2: Valiant (256 str.) - Holly Black

The Modern Faerie Tales 3: Ironside (288 str.) - Holly Black

The Modern Faerie Tales 3.5: The Lament of Lutie-Loo (28 str.) - Holly Black

- paperback, Simon & Schuster


Recenze na jednotlivé díly série Krutý princ naleznete v rubrice Recenze (odkaz zde).


"She loves the serene brutality of the ocean, loves the electric power she felt with each breath of wet, briny air." - Holly Black, Tithe

 

The Modern Faerie Tales je trilogie zasazená do vílího světa Elfhamu. Jednotlivé díly se jmenují Tithe, Valiant a Ironside. Hlavními postavami jsou Kaye a Val, dvě dívky, které si obě najdou cestu k vílám.



- TITHE - 

“If curiosity killed the cat, it was satisfaction that brought it back.” - Holly Black, Tithe

 

V této knize sledujeme příběh šestnáctileté Kaye, která žije se svou matkou zpěvačkou. Netuší, že když zachrání zvláštního mladíka v lese na kraji New Jersey, tak se jí brzo obrátí celý život vzhůru nohama. Odhalí tajemství o sobě a objeví kouzelný svět víl. Dostane se do středověkého konfliktu mezi dvěma vílími královstvími.


 - VALIANT -

"It's the flaw that brings out the beauty.” - Holly Black, Valiant

 

Ve druhém díle se seznamujeme s Val, která po hádce s matkou utíká do ulic New Yorku, kde nachází nové přátele. Ti ji seznámí s mýtickými stvořeními, které znala jen z pohádek. 




- IRONSIDE -

"You are the only thing I have that is neither duty nor obligation, the only thing I chose for myself. The only thing I want.” - Holly Black, Ironside

 

V závěrečném dílu série se osudy Kaye a Val proplétají. Dokáží se zachránit před temnou magií vílích dvorů? A ochránit také svá srdce?



- THE LAMENT OF LUTIE-LOO -

Na závěr byla ke knize přidána krátká povídka, něco jako epilog, která ukazuje nejen postavy z trilogie The Modern Faerie Tales, ale i ze série Krutý princ a to Cardana, Balekina a Daina. Je takovým mostem mezi sériemi.



Tahle série byla skvělá. Neuvěřitelně jsem si ji oblíbila. Atmosféra byla napínavá, tajemná a kouzelná. Holly vytvořila úžasný svět víl, který si rozhodně zamilujete.
Trilogie je kompozičně zajímavě poskládaná. V první knize sledujeme Kaye, v druhém díle Val a ve třetím se opět vracíme ke Kaye, ale její příběh se více proplétá s Val. Když jsem z první knihy přešla na druhou, měla jsem pocit, jako bych četla novou sérii a ne její pokračování, což mi nevadilo, naopak se mi líbilo, že poznám více postav a příběhů.
Nejvíce se mi ale asi líbil první a třetí díl. Příběh Kaye mě bavil o trochu více.
Na začátku čtení si mě první kniha získala hned. Holly Black je úžasná spisovatelka. Miluju její styl psaní a jazyk, který používá. Její knihy se čtou samy. Tahle série vyšla už před 18 lety a je to vidět. Úplně mi připomněla jiné knihy z této doby (např. Stmívání, ale taková vílí verze) a u čtení jsem měla nostalgický pocit, i když jsem ji četla poprvé.
Ani v jedné z knih nechyběly šokující zvraty. Konec série se mi moc líbil a jsem spokojená s tím, jak ji autorka zakončila. Skvělá byla i novela The Lament of Lutie-Loo, kterou autorka dopsala teprve minulý rok. Je to takový epilog, ve kterém se vyskytují i postavy ze série Krutý princ. Touto novelou, tak autorka ještě více propojila obě série. Moc mě baví číst komplexní série tohoto typu, které jsou z jednoho světa, ale sledujete příběhy jiných hrdinů (např. série o lovcích stínů, Grishaverse...).
Holly mě nezklamala, dokázala, že vždycky byla skvělou spisovatelkou, a já plánuji číst její další knihy. Sice se mi více líbila série Krutý princ, ale i tuto sérii velmi doporučuji. Všechny tři knihy se zatím řadí mezi ty nejlepší, které jsem letos přečetla a dávám jim 5/5*.



Za knihu na recenzi děkuji megabooks.cz.



Děkuji za přečtení,
- Niky

  • Share:

You Might Also Like

0 komentářů