Rafaelova škola 1: Vílí křídla | Recenze

By Booklover Niky - září 21, 2018

Ahoj! Právě jsem dočetla knihu Vílí křídla od Renaty Štulcové. Jedná se o první díl české fantasy série, Rafaelova škola.

Rafaelova škola 1: Vílí křídla (330 str.) - Renata Štulcová
MAITREA - paperback

Ona je Marina totiž absurdně po nějakém svém předkovi - předpokládám, že z matčiny strany - víla!

Kniha vypráví o dvanáctileté Marině Fialkové, která se chystá na Rafaelovu školu. Tuto školu vybrala její nezvěstná maminka, ještě před tím než zmizela a moc si přála, aby na ni Marina nastoupila. Marina chce splnit maminčino přání, i přesto že se jí na tajemné biologické gymnázium v křivoklátských lesích moc nechce. Nakonec se dozvídá, že se nejedná o obyčejné biologické gymnázium, ale o školu pro elementály - víly, nágy, fauny, nymfy, dryády, sirény a kentaury. Marina o sobě zjistí, že je víla. Neví však odkud její vílí geny pochází. Nastupuje do primy na Rafaelovu školu, kde v prvním ročníku metamorfuje ve vílu a v každém dalším ročníku metamorfuje v jiné tvory, až na konci v oktávě bude zase ve své vlastní podobě, tedy v podobě vílí. Ve škole poznává nové kamarády, dozvídá o své ztracené mamince a také hledá svoji osudem předurčenou lásku. Marinu čeká plno dobrodružství a nečekaných zvratů. Dozví se, kde je její maminka, a co se s ní stalo?

Starostlivě dceru pohladila po tváři.

Výsledek obrázku pro rafaelova Å¡kolaTahle kniha byla opravdu kouzelná. Moc současnou českou literaturu nevyhledávám, ale tohle mě mile překvapilo. Prostředí, které autorka vytvořila je originální a magické a oceňuji, že se celý příběh odehrává u nás v Čechách. Líbí se mi, jak je vše spojeno s přírodními jevy, bylinkami (ilustrace jak z herbáře, které byly na začátku každé kapitoly skvěle dokreslovaly atmosféru celé knihy), vílami, astrologií a nezapomeňme na elementály!! Nápad vytvořit elementály je fakt boží. Trochu mi vadilo, jak byla někdy Marina až příliš naivní a moc zaláskovaná do Martina, přece jenom je jí 12 let, ale je to víla, takže jí to budu ještě tolerovat (ale doufám, že v dalších dílech trochu dospěje). Na konci byl zvrat, který jsem nečekala a jsem hodně zvědavá, kam tahle série povede. Moc se těším na další díly, na které můžete také očekávat recenzi.

Hodnotím 4/5*. Vřele doporučuji.

Za knihu děkuji autorce série Renatě Štulcové, která mi umožnila si knihy přečíst. Ještě jednou moc děkuji.

Děkuji za přečtení a doufám, že si knihu sami také přečtete.