Být holka je dřina 1: Už jsem normální?!? | Recenze

By Booklover Niky - září 10, 2019

Ahoj, připravila jsem si pro vás recenzi na první díl young adult trilogie Být holka je dřina - Už jsem normální?!?

Být holka je dřina 1: Už jsem normální?!? (416 str.) - Holly Bourne
paperback - #Booklab

Přesto mi bylo jasné, že jim to říct nemůžu. Hlavně proto, že jsem se jim zjevně líbila taková, jaká jsem, a já jim nechtěla brát iluze. A taky, co kdybych jim to řekla a ony by zareagovaly jedním ze způsobů, které fakt nesnáším?

Kniha vypráví o šestnáctileté Evie, která trpí OCD a generalizovanou úzkostnou poruchou. Nastupuje na novou střední školu a její jediné přání je být normální. Seznamuje se s Lottie a Amber, které se po chvíli stávají jejími novými kamarádkami. Chodí na párty a dělá všechno proto, aby zapadla. Na jejím seznamu už zbývá jen najít si kluka. Její kamarádky však netuší, čím si Evie prochází ani nevědí, že je nemocná. Musí jim to říct, ale co když ji budou mít jen za dalšího cvoka?

Přestala jsem se smát. Srdce mi bušilo. Sklapni, mozku, řekla jsem si v duchu, a jako soukromou expozici jsem se přiměla přejet oběma rukama po koberci. Potom už jsem nic nejedla. Po celý zbytek večera. Pro jistotu.

Výsledek obrázku pro už jsem normálníJelikož tahle kniha vyšla před dvěma lety, měla jsem ji na svém seznamu TBR nějaký ten pátek. Když mi přišla od #Booklab, byla jsem na ni celkem zvědavá, protože jsem na ni slyšela mnoho pozitivních recenzí, ale sama jsem od ní neměla vysoká očekávání. Musím říct, že mě mile překvapila. Kniha byla čtivá, vtipná, ale zároveň popisuje příběh někoho s vážným onemocněním. Postavy jsem si oblíbila. Líbilo se mi, jak všechno působilo reálně - nebyla tam žádná vyšperkovaná střední škola a hlavní hrdinka nebyla královnou plesu - zkrátka mi příběh připadal důvěryhodný a díky tomu jsem se do něj rychle vžila. Je to milá oddechovka, u které se rozhodně nenudíte a budete se u ní nahlas smát. Jsem zvědavá na další díly, mám pocit, že jsou z pohledu jejích kamarádek Lottie a Amber, tak uvidíme. Za mě první díl, doporučuji. Dávám jí 4/5*.

Děkuji #Booklab za knihu - můžete ji zakoupit zde!

A vám za přečtení, do komentářů mi můžete sdělit váš názor na tuto knihu, ráda si ho přečtu.