Jane Doe: Kolébka všech světů | Recenze

By Booklover Niky - listopadu 06, 2019

Ahoj, mám tu pro vás další recenzi. Dnes vám představím knihu Jane Doe: Kolébka všech světů od Jeremyho Lachlana.

Jane Doe: Kolébka všech světů (375 str.) - Jeremy Lachlan
King Cool - hardback s přebalem

Taky je na něm symbol Kolébky světů a vůbec všechno je identické.
Kniha vypráví o čtrnáctileté Jane Doe, která se jako miminko objevila se svým otcem Johnem u schodů Paláce. Přišli vchodem do labyrintu, který spojuje ostrov Bluehaven a další světy. Té noci nastalo první zemětřesení, od té doby se zemětřesení opakují a lidé to dávají za vinu Jane a jejímu otci. Jsou nechtěnými cizinci na jejich ostrově. Avšak když udeří dosud největší zemětřesení a otec Jane zmizí v labyrintu Paláce, musí se Jane vydat na nebezpečnou cestu. V hlubinách labyrintu najde přátele, zažije dobrodružství, ocitne se v situacích, kdy málem přijde o život a odhalí tajemství, které by mohlo zachránit všechny světy od zkázy...

Nedokážu se ani pohnout, a tak tam zůstanu ležet. Snažím se popadnout dech. Pokouším se myslet jasně. Ale moc mi to nejde.

https://www.knihydobrovsky.cz/jane-doe-kolebka-vsech-svetu-174206768Kniha mě zaujala svojí obálkou. Nebudu lhát, když vám řeknu, že to byl jeden z hlavních důvodů, proč jsem si ji vybrala na recenzi. Ještě mě navnadilo přirovnání k sérii Labyrint (taková middle grade verze :D). Zároveň jsem byla lehce skeptická. Bála jsem se, aby to zas nebylo jen další fantasy, které se po chvíli ztratí v návalu nově vycházejících knih. Nechtěla jsem číst něco, co už jsem někde viděla/četla, chtěla jsem něco nového. Jsem ráda, že tam bylo dost originálních prvků a nových aspektů, které jsem neviděla nebo minimálně ne takhle dohromady. Líbil se mi popis labyrintu, jak mysteriózně a tajemně byl vykreslen, a taky napětí, které nás provázelo celou dobu. Musím říct, že kniha je velmi čtivá. Je to middle grade, takže je kniha jednodušší, a proto se čte tak dobře. Nevadilo by mi, kdyby zápletka byla složitější nebo náročnější, ale chápu, že je to kniha spíše pro mladší čtenáře. Na konci nechyběl plot twist a otevřený konec, což je pro mě skvělá návnada na čtení druhého dílu, který tedy nevynechám. Na ten si však budu muset ještě počkat, protože ještě nevyšel ani v originále. Tuto knihu bych zhodnotila 3,5-4/5*.

Děkuji Knihám Dobrovský za poskytnutí recenzního výtisku!
Výsledek obrázku pro knihy dobrovský