If I Never Met You | Recenze

By Booklover Niky - listopadu 25, 2019

Ahoj, dnes mám pro vás recenzi na knihu If I Never Met You od autorky Mhairi McFarlane. Knihu jsem dostala v rámci spolupráce s megabooks.cz. Dostala jsem recenzní výtisk, jelikož samotná kniha vychází až na jaře příštího roku.

If I Never Met You (421 str.) - Mhairi McFarlane
paperback/reading copy - Harper Collins

She finally understood. Understood that he meant it, that this was it.

Kniha vypráví příběh třicetišestileté právničky Laurie. Po osmnácti letech vztahu se s ní rozchází její přítel Dan. Prý není připraven na manželství a děti a už nějakou dobu se necítí šťastný. Laurie je v šoku, byli spolu půlku svých životů a on jí teď jen tak opustí? Dalším šokem je pro Laurie zpráva, kterou se dozví pár měsíců po rozchodu. Dan bude otcem! Laurie je zmatená, ale stále má pocit, že Dana miluje a chce ho zpátky. S charismatickým kolegou z práce se domluví, že budou předstírat, že spolu chodí. Dan tak bude žárlit a vrátí se k ní. Jamie, její nový falešný přítel, si zase šplhne u šéfa a každý bude spokojený. Co když ale tento předstíraný románek přeroste v něco víc?

Back at her desk, Laurie had a feeling of missing him, before he'd left her life.

Výsledek obrázku pro if i never met you book

Z této knihy jsem měla velkou radost, ještě jsem neměla to štěstí přečíst si knihu v originále s takovým předstihem před jejím vydáním. Kniha je hodně čtivá, začetla jsem se rychle a čtení mě bavilo celou dobu. Postavy jsem si oblíbila, líbilo se mi, jak byly vykresleny a jak  působily reálně. Celkově kromě postav i příběh působil realisticky, to bylo také tím, že autorka používala hodně přímé řeči a běžnou mluvu (takže angličtina nebyla tak složitá). Jedná se o romantickou komedii a musím říct, že jsem se u knihy nejednou smála. Skvělé byly filmové narážky a vtipy. Zápletka byla skvělá, sice ne úplně nejoriginálnější, ale i přesto osobitá. Jelikož bych ráda studovala práva, bavilo mě sledovat příběh z právnického prostředí. Konec byl přesně podle mých představ a jsem ráda, že autorka ukončila knihu zrovna takto. Chvílemi mi ale přišlo, že je kniha lehce natahovaná a nevadilo by mi, kdyby byla o kousek kratší. Mimo to nemám knize co vytknout. Hodnotím 4/5*.

Mockrát děkuji megabooks.cz za zaslání knihy :).

Výsledek obrázku pro megabooks

Děkuji za přečtení!