Být holka je dřina 3: Jsem holka. Co s tím? | Recenze

By Booklover Niky - února 03, 2020

Ahoj, mám tu pro vás recenzi na třetí a závěrečný díl série Být holka je dřina.

Být holka je dřina 3: Jsem holka. Co s tím? (423 str.) - Holly Bourne
paperback - #Booklab

"Byla jsem vyděšená, ale taky jsem se cítila silná, živá... Bojovala jsem. Už zase. Byl to krušný týden, ale já svůj boj nevzdávala..."

Být holka je dřina je trilogie, která vypráví o třech kamarádkách, které si založily svůj feministický kroužek. Každý díl je o jedné z nich. Hrdinkou prvního dílu byla Evie, která trpí OCD. Druhý díl byl o Amber, která jela do Ameriky za svojí matkou alkoholičkou. V tomto díle je hlavní protagonistkou Lottie, která má jeden malý cíl - chce změnit svět. Kromě Klubu starých panen už u nich ve škole založily i FemSpol. V rámci něho Lottie rozjíždí projekt, kdy bude měsíc upozorňovat na všechno sexistické. Domluví se s Willem, který bude kameramanem a bude celý projekt dokumentovat. Videa začnou přidávat na youtube kanál, aby se projekt rozšířil mezi co největším počtem lidí. Kromě projektu má Lottie svých starostí také dost. Chce se dostat na Cambridge (teda chtějí to hlavně její rodiče). Musí tvrdě dřít, učit se a mít výborné známky a docházku, aby měla vůbec nějakou šanci. Neukousla si Lottie až moc velké sousto?

"Drahnou chvíli jsem jen civěla z okna a vydávala ze sebe takové ty podivné zvuky, jako když máte slzy na krajíčku, ale ještě se nedokážete úplně rozplakat. A pak jsem udělala to jediné, co jsem mohla. Znovu jsem vzala do ruky telefon, zapnula nahrávání, namířila na sebe objektiv a pověděla mu všechno, co se toho dne odehrálo. Protože pokud v tom zatraceném projektu nebudu pokračovat, k čemu by to všechno bylo?"

Image result for jsem holka co s timJelikož jsem první dvě knihy podcenila a nečekala jsem, že se mi budou tolik líbit, tak od této jsem měla už vyšší očekávání. Lottie byla už v první knize mojí oblíbenou postavou. Něco na ní mě zaujalo. Z části mi připomínala mě - takovou lepší, více odhodlanou a sebevědomou verzi mě. Moc jsem se těšila na její knihu, až ji více poznám a budu moct sledovat příběh z jejího pohledu. Kniha mě bavila od začátku. Byla čtivá, rychle plynula a příběh byl skvělý. Celý ten námět feministického projektu a myšlenky v knize mi přišly velmi inspirující. Opět musím vyzdvihnout to, že autorka ve svých YA knihách rozebírá vážná a důležitá témata, čímž dostává tuto problematiku k mladším generacím, za což jsem velmi ráda. Kromě toho (jelikož je to přece jenom stále young adult) nechyběl ani románek a nějaké to teenagerské drama. Za mě to byla nejlepší kniha ze série a jsem moc ráda, že jsem měla možnost si tuto sérii přečíst. Z knihy jsem si odnesla mnoho zajímavých myšlenek a úvah a vím, že se k ní určitě ještě někdy vrátím. 5/5*.

Děkuji #Booklab za knihu na recenzi.

Vám děkuji za přečtení,