Krutý princ | Recenze

By Booklover Niky - února 07, 2020

Ahoj, dnešní recenze je ve spolupráci s Loydem do jejich #ctusLoydem (pokud kliknete na #, odkáže vás to na jejich FB skupinu). Vybrala jsem si na recenzi knihu Krutý princ a ráda bych vám ji představila.

Krutý princ (420 str.) - Holly Blacková
CooBoo - paperback

"Ráznými kroky k nám míří princ Cardan, šestý z potomků Nejvyššího krále Eldreda, rozhodně však nejhorší... Cardan má ve tváři typicky zamračený výraz, který podtrhuje černá linka pod očima a zlatý kruhový ornament v jeho vlasech černých jako noc. Na sobě má dlouhý temný plášť s vysokým zubatým límcem, po celé délce vyšívaný ornamenty souhvězdí."

Ve světě nelítostných víl moc lidí nenajdete, a když už tak s nimi není zacházeno moc dobře. To neplatí o Jude a Taryn., dvojčatech, která byla v 7 letech unesena otcem jejich poloviční vílí sestry. Od té doby vyrůstaly po boku krutých víl. Naučily se jejich způsobům a zvykům. Většina víl jimi i přesto pohrdá, nejvíce princ Cardan, nejmladší a nejpodlejší syn krále Eldreda. Jude si chce získat místo u dvora, ale aby toho dosáhla, musí se princi postavit. Zaplete se do intrik a získá pochybné spojenectví, které ji může stát život.

"Odejde. Schovám hlavu do dlaní. Nedokážu se soustředit. Ale když vstanu, připnu si k pasu svůj nový meč. Cítím, jak je v mých rukou chladný a pevný, zavazující jako slib."

Výsledek obrázku pro krutý princ recenzeDo tohoto příběhu jsem se zamilovala. Dlouho jsem hledala nějaké vílí fantasy, které by se mi opravdu líbilo. Mám ráda Dvory od Sarah J. Maas, ale musím říct, že tohle se mi líbilo mnohem víc. Holly vytvořila nádherný, ale krutý svět, který dokázala skvěle vylíčit. Její popisy byly barvité a jazykově krásné, ať už se týkaly prostředí nebo postav. Její víly jsou přesně takové, jak si víly představuji od vzhledu až k povaze - působí sice kouzelně, ale jsou nelítostné, záludné, plné intrik a krutosti. Postavy Jude a Cardana jsem si moc oblíbila. Nejsou to jednoduché postavy a to jim dodává na skutečnosti. Jude je samostatná, ambiciózní, silná hrdinka, která je odhodlaná dosáhnout svého cíle nehledě na překážky. Cardan je v knize vykreslen jako jedna z nejkrutějších víl, ale v průběhu knihy více poznáváme jeho charakter a důvody chování. Obecně všechny postavy měly něco do sebe, ale když čtu nějakou knihu, je pro mě hodně důležité, aby mi sedli hlavní hrdinové, což se zde stalo. Každá postava v knize není vyloženě zlá nebo dobrá (až na výjimky samozřejmě). Postavy jsou propracované a složité, takže působí věrohodně a reálně. Co se samotné zápletky týče, tak i ta je velmi promyšlená. Autorka má dobře našlápnuto k dalšímu skvělému pokračování. Romantika v této knize nebyla středobodem, ale rozhodně nechyběla. Za mě, konkrétně u tohoto příběhu, zlatá střední cesta. Byly tu chvíle a náznaky, které by autorka mohla ještě využít a rozvést v dalších dílech. Pokud jste četli některou z mých recenzí, tak víte, že miluju plot twisty/zvraty na konci. Zvrat, který se stal v této knize, mě opravdu šokoval, takový masakr jsem rozhodně nečekala. Autorka má skvělou schopnost, podobně jako její kamarádka Cassandra Clare, ukončit knihu tak, abyste nutně potřebovali další díl. A věřte, že i vy budete po dočtení potřebovat další díl.

Hodnotím 5/5* - jedna z nejlepších knih, co jsem přečetla v roce 2019.