Být holka je dřina 2: Je tohle láska? | Recenze

By Booklover Niky - února 01, 2020

Ahoj, dneska tu mám recenzi na druhý díl série Být holka je dřina.

Být holka je dřina 2: Je tohle láska? (455 str.) - Holly Bourne
paperback - #Booklab

"A mě rozbolelo moje pitomé srdce a dobrý pocit z dnešního dne byl fuč. Jako vždycky, když k sobě někoho pustíte a pak zjistíte, že jste se v něm spletli."

Být holka je dřina je trilogie, která vypráví o třech kamarádkách, které si založily svůj feministický kroužek. Každý díl je o jedné z nich. Hrdinkou prvního dílu byla Evie, která trpí OCD. V tomto díle je hlavní aktérkou Amber. Amber žije se svým otcem v Anglii. Její matka, která byla většinu jejího dětství závislá na alkoholu, se totiž odstěhovala do Kalifornie, kde teď žije se svým přítelem. Toto léto ji jede navštívit a bude jí vypomáhat na dětském letním táboře. Tam se potkává s Kylem, králem plesu a sériovým lamačem srdcí. Postupně se do něj zamilovává, ale stejně ví, že u něj nemá šanci. Pravidelně skypuje s Evie a Lottie a informuje je o dění (a taky Kylovi). Postupně tráví s Kylem čím dál tím více času. Mohla by to být láska?

"První sluneční paprsky začaly probodávat nebe a vrhat na rozlehlou pustinu, která se táhla všude kolem, žlutavé světlo. Neodjížděli jsme do západu slunce. Jeli jsme do východu slunce. Naše cesta ještě ani nezačala."

Image result for je tohle láska
První díl této série mě velmi mile překvapil. Čekala jsem jen nějakou průměrnou YA oddechovku, ale kniha byla mnohem více než jen oddechovkou. Nejvíce se mi na knize líbilo, jak snadno se četla. V tomto případě tomu bylo stejně. Kniha se četla lehce a plynula rychle. Velmi se mi na této sérii líbí, že se věnuje závažným a důležitým tématům. V minulém díle to bylo OCD a v tomto alkoholismus (v rodině). Bylo skvěle ukázáno, jak moc alkohol ovlivnil nejen matku, ale i dospívání Amber. Jsem moc ráda, že se taková témata v young adult žánru řeší. Tím se také tato série odlišuje od těch ostatních a dělá jí to výjimečnou. Samotný příběh nebyl nijak ohromující. Zde se autorka držela typického YA děje, který na někoho může působit jako klišé (mně to nevadilo :D). Postavy jsem si oblíbila. Líbil se mi vývoj vztahu Amber a její matky a část, kdy došlo ke "zlomovému bodu". Autorka se snaží ukázat, že každý dospívající má své problémy a že nikdo není dokonalý - ani ti, o kterých si to zprvu myslíte. Což mnoho dospívajících potřebuje slyšet. Tuto knihu mohu tedy rozhodně doporučit. Pokud nebudete v létě vědět po čem sáhnout, tak je tohle skvělá volba. 4/5*

Děkuji #Booklab za knihu na recenzi.

Vám děkuji za přečtení,