Podlý král | Recenze

By Booklover Niky - srpna 30, 2020

Ahoj, rozhodla jsem se, že ještě před tím než vydám recenzi na Královnu ničeho, tak sepíšu svůj názor na Podlého krále, který se dostal na seznam nejlepších knih, které jsem četla v minulém roce.

Podlý král (363 str.) - Holly Blacková
paperback - CooBoo

"Nový Nejvyšší král víl se rozvaluje na trůnu. Korunu má na hlavě posazenou nonšalantně nakřivo, dlouhý, zlověstně nachový plášť sepnuty na ramenou mu splývá až na zem. V lalůčku Cardanova špičatého ucha se třpytí náušnice. Prsty má obtěžkané blyštivými prsteny. Nejokázalejší ozdobou však jsou jeho jemná, rozmrzelá ústa. Propůjčují mu výraz pitomce, kterým opravdu je."

V předchozím díle jsme zjistili, že Doubek je dědicem vílího trůnu. Jude proto musí zajistit bratrovi bezpečí. Poslala ho se svou sestrou Vivi do říše lidí, kde bude vyrůstat, dokud nebude připravený na to sám vládnout. Součástí jejího plánu bylo, že k sobě připoutá prince, teď už vlastně krále, Cardana. Po dobu jednoho roku musí Cardan Jude poslouchat. Je to tedy Jude, kdo tahá za nitky a v podstatě vládne Elfhamu. Jude zjistí, že někdo v jejím okolí má v plánu ji zradit. Musí zjistit, kdo jí jde po krku. Kromě toho je tu stále princ Balekin, který si z vězení dopisuje s podmořskou královnou Orlagh. Co za tím vězí a jaké intriky na ně Podmoří chystá?

"Lidská touha není něco, čeho by si měl člověk dopřávat příliš. Je to s ní jako s tolerancí k jedu - místo toho, abych si na jed zvykala v malých dávkách, polibek za polibkem, požila jsem rovnou smrtící dávku."

První díl jsem zamilovala a nemohla jsem se dočkat až si přečtu jeho pokrčování. Holly vytvořila propracovaný vílí svět, kterým mě doslova okouzlila. Nikdy jsem nečetla vílí fantasy, které by se mi líbilo tolik jako tato série. Její styl psaní je úžasný. Kniha je plná skvěle napsaných barvitých popisů nejen prostředí, ale i postav. Jude a Cardana jsem si oblíbila už v prvním dílu. Bavilo mě sledovat, jak se vyvíjely jejich postavy, a také, jak se vyvíjel jejich vztah. "Slow burn romance" a "enemies to lovers" patří mezi moje nejoblíbenější typy romantických zápletek a tahle kniha má hned obojí. Příběh je neuvěřitelně čtivý, já jsem se od knihy nemohla odtrhnout. Nechyběl ani plot twist na na konci, který mě upřímně dost překvapil, a čekání na třetí díl bylo kvůli němu ještě horší. U knihy jsem se smála, byla jsem překvapená a dokonce mě i rozbrečela, nemůžu jí dát jinak než 5/5* - jedna z nejlepších knih za rok 2019! Mohu jen a jen doporučit a pokud jste ještě nečetli ani Krutého prince, měli byste to rychle napravit.

Podlý král - Holly Black | Databáze knih

"Probudím se na mořském dně. Nejprve podlehnu panice. V plicích mám vodu a tlak na hrudi je nesnesitelný. Otevřu ústa, abych vykřikla, a vyjde z nich úplně jiný zvuk, než bych čekala. Vyděsím se a zmlknu. Uvědomím si, že se netopím. Jsem naživu. Vdechuji vodu, ztěžka, namáhavě, ale přece dýchám."