Sedm rozchodů Amy a Craiga | Recenze

By Booklover Niky - července 22, 2020

Ahoj, dnešní recenze je na nový young adult román z edice King Cool - Sedm rozchodů Amy a Craiga.




Sedm rozchodů Amy a Craiga (287 str.) - Don Zolidis
hardback s přebalem - King Cool

Logo nakladatele


"K problému jménem Amy-mi-dává-kopačky jsem doposud vyzkoušel dva různé přístupy. tady jsou: 1. Brečet. 2. Brečet ještě víc a objímat její mámu. (Neptejte se). Byl tedy čas zkusit něco nového: hádku."

Jak název napovídá, kniha vypráví o dvou teenagerech Amy a Craigovi, kteří se spolu stále rozcházejí a zase dávají dohromady. Příběh se odehrává v americkém Wisconsinu v 90. letech. Craig je samotář, má pouze pár kamarádů, se kterými se schází při hraní Dračího doupěte. Amy je chytrá a krásná předsedkyně několika studentských organizací. Ač se na první pohled zdá, že tito dva nemají mnoho společného, se dají dohromady. A pak se rozejdou a zase dají dohromady a takhle se to opakuje sedmkrát. Oba jsou v posledním ročníku na střední, takže kromě trablí s láskou musí řešit, kam půjdou na vysokou školu a problémy v jejich osobních životech. 
- Hořkosladká a tragická love story, která ukazuje strasti i slasti první lásky. -


"Tak začal ten nejlepší čas mého života. A taky měl samozřejmě brzy skončit. Kvůli temným tajemstvím."

Od jarního Bookstormingu, kde jsem knihu viděla poprvé, jsem se na ni těšila. Zaujal mě název, a když jsem se dozvěděla, že se příběh odehrává v 90. letech, těšila jsem se ještě víc. Navíc ta obálka... <3
Kniha samotná se četla dobře. Líbilo se mi, že neměla chronologickou kompozici, ale kapitoly byly tak nějak na přeskáčku. Zajímavě to ozvláštnilo čtení, sami jste si mohli příběh v hlavě poskládat. Uznávám, že to bylo chvílemi i matoucí, ale ne tak, abyste se v příběhu ztratili. Autor už na první stránce vyspoileroval konec, což jsem úplně nečekala, ale alespoň jsem před čtením věděla do čeho jdu. U knihy jsem se i několikrát zasmála a bavilo mě ji číst. V knize byly vtipné části, ale i dojemné a smutnější chvíle, které se střídaly stejně jako vztah Amy a Craiga.
Tento román je připodobňován ke tvorbě Johna Greena a chápu proč. Jejich styl psaní, humor a postavy jsou velmi podobné. Ze všech "greenovek" si myslím, že se nejvíce podobá knize Příliš mnoho Kateřin, dokonce i obálky mají stejné barvy.
Nemohu však říct, že jsem nečekala víc. Byl to vtipný a roztomilý romantický příběh, který ukazuje, že ne vždy to končí happyendem, ale zase nebylo nic čím by mi vyrazil dech. Kniha byla za mě takový lepší průměr, proto jí dávám 3,5/5*. Pokud vás baví knihy Johna Greena, mohu vám Sedm rozchodů Amy a Craiga jen doporučit!

Sedm rozchodů Amy a Craiga - Don Zolidis


Za zaslání knihy na recenzi děkuji knihydobrovsky.cz.

Knihy Dobrovský | Arkády Pankrác
 



Děkuji za přečtení,
- Niky

  • Share:

You Might Also Like

0 komentářů