Jiskra v popelu | Recenze

By Booklover Niky - června 08, 2018

Výsledek obrázku pro jiskra v popeluAhoj! Mám tu další recenzi, dnes na knihu Jiskra v popelu od S. Tahirové.

Jiskra v popelu (456 str.) - Sabaa Tahirová
HOST - hardback s přebalem

Hlavní hrdinkou, tohoto neotřelého YA románu, je Laia. Dívka z řad Učenců, která šťastně vyrůstala se svým bratrem Darinem a prarodiči do té doby dokud k nim nepřišla Maska. Masky jsou krutí Válečníci, kteří jsou striktně oddaní Impériu. Zabila jí prarodiče a odvedla bratra. Laia však utekla a teď musí udělat vše pro záchranu jediného jejího příbuzného. Pomoc vyhledá v odboji, protiválečnickému spolku, který se snaží o převrat v Impériu. Odboj o ni nebude mít ze začátku zájem, ale když se dozví, že je Laia dcerou Lvice, nejúspěšnější velitelky odboje všech dob, pomoc jí nabídnou. Nebude to však zadarmo. Aby odboj zachránil Darina, musí se vydat na válečnickou školu Šerosráz, kde se budoucí Masky vyučují, za tamější ředitelkou Keris Veturie a přinášet jim informace. Ředitelka nemá slitování, její otrokyně přicházejí o rozum a někdy si samy vezmou život. A teď je její další služkou Laia. Má dost kuráže a odhodlání na splnění úkolu, který zatím nikdo nepřežil?

Bez dalšího váhání vykročím směrem k ní.

Další dějová linka je z pohledu Eliase. Eliase Veturie, syna ředitelky, Vždy vítězného. Elias je studentem Šerosrázu už od 6 let od doby, kdy ho odvedl augur od své domorodé adoptivní rodiny, která se ho ujala, když byl nemluvně. Na škole se poprvé setkává se svou krutou matkou a pravou rodinou. Elias se však od svých vrstevníku liší. I přestože absolvuje výcvik na Masku, Impérium ze srdce nenávidí, Jeho maska, kterou dostal k němu ještě nepřilnula, čehož si mnozí povšimli. Eliase a jeho kamarády a kamarádku Helenu čekají zkoušky, jejichž vítěz se stane novým císařem. Bude Vždy vítězný i tentokrát vítězný?

Ale na tom nezáleží. Prozatím ty kroky stačí. První vzácné kroky vstříc temnotě. Neznámu. Svobodě.

Panebože!!! Pecka, něco takového jsem teď potřebovala. Bylo to napínavé, skvěle vymyšlené a na YA hodně na úrovni. Musím uznat, že někdy to bylo docela drastické, ale to k téhle knize prostě patří. Líbilo se mi, že kniha byla psána z dvou pohledů a mohla jsem tak charaktery blíže poznat. A ještě lepší bylo, když se Laia potkala s Eliasem a jejich kapitoly se protínaly. Prostě MUST READ. Hodnotím - jak jinak než - 5/5*.

Za knihu děkuji nakladatelstvi.hostbrno.cz.

Nakladatelství HOST

Děkuji za přečtení.