Kde kvete tráva | Recenze

By Booklover Niky - června 06, 2018

Výsledek obrázku pro kde kvete tráva Ahoj, chystám vám představit knihu, která byla pro mě nová v mnoha směrech. Moje první Odeonka, první korejská kniha, první Han Kang - aneb. Kde kvete tráva.












Kde kvete tráva (230 str.) - Han Kang
Odeon - hardback s přebalem - edice Světová knihovna

Mami, tam na tý světlý straně je v trávě spousta kytek. Proč deš ve stínu, poď se mnou tudy přeci. Tam, kde kvete tráva.
Příběh je rozdělen do 6 kapitol: Ptáče, Poslední dech, Sedm facek, Ocel a krev, Zřítelnice noci, Chlapec přichází a je doplněna epilogem - Světlo zaváté sněhem. Celá kniha se odehrává v Jižní Koreji, v Kwandžu 27. května 1980, kdy nastal nejhorší masakr civilistů nařízený vlastní vládou, jaký moderní dějiny země pamatují. V první kapitole se seznamujeme s Tonghem, který hledá svého spolužáka Čongde a jeho sestru Čongmi. Přichází do budovy provinčního úřadu, kde se shromažďují i těla zesnulých a dobrovolníci zde pečují o zemřelé. Jeho kamarádi stále nejsou k nalezení, ale Tongho se přidává k dobrovolníkům i přes jeho nízký věk a snaží se spolu s ostatními pečovat a uctít památku pozůstalých, jak nejlépe dokážou. Po zbytek knihy se osudy hrdinů z ostatních kapitol proplétají a vytváří příběh, který všem vyrazí dech.

Jen z očí mi stále kanula hustá krev.

Jak už jsem psala, kniha mi vyrazila dech. Autorka skvěle vystihla, jaká neuvěřitelná a brutální tehdejší doba byla a dokázala to napsat s takovou něžností. Líbilo se mi, jak v každé kapitole vyměnila vypravěče. První kapitola byla o Tonghovi, ale z pohledu Čongdeho psaná v druhé osobě, další kapitola byla o Čondehovi v první osobě... Tento prvek se mi na knize moc líbil, moc často nevídám, že by nějaká kniha byla napsána v druhé osobě jednotného čísla, ale překvapivě se mi to líbilo. Samozřejmě mi chvíli trvalo než jsem si na to zvykla a zorientovala jsem se, ale pak když už jsem se rozečetla mi to připadalo hrozně osobní, jako kdyby mi ten příběh někdo vyprávěl, přímo mě a já jsem byla zároveň i jeho součástí. Celá kniha byla složená ze autentických příběhů, které se skvěle doplňovaly a vytvářely dojemný a silný příběh, na který nezapomenu. Hodnotím 5/5 *.

Kupte Kde kvete tráva ze slevou!!! - Fakt si to musíte pořídit.

Děkuji moc Radkovi Blažkovi a Euromedii/Odeonu.
Výsledek obrázku pro odeon knihy logo

Moc děkuji za přečtení ♥♥♥


Booklover Niky

  • Share:

You Might Also Like

0 komentářů