Hana | Recenze

By Booklover Niky - září 28, 2018

Výsledek obrázku pro hana knihaAhoj, dnes tu mám recenzi na knihu z Nakladatelství Host - Hana od Aleny Mornštajnové.













Hana (309 str.) - Alena Mornštajnová


Jedná se o třetí román české autorky Aleny Mornštajnové. Vypráví o třech generacích Židů, proto je také kniha rozdělena na 3 části - Já, Mira (1954-1963), Ti přede mnou (1933-1945) a Já, Hana (1942-1963). V prvním příběhu jsou Miřini příbuzní nakaženi tyfem. Proto se stěhuje ke kamarádce její maminky, Ivaně. Její 2 děti ji však nemají vůbec rádi a dělají jí naschvály. Po pár dnech si pro ni přijde její strašidelná teta Hana, že se Mira přestěhuje k ní. I přes nesnesitelné děti paní Ivany by Mira raději zůstala tam než, aby se přestěhovala k zamlklé tetě Haně, která je věčně duchem nepřítomná. Mira však netuší, jaké hrůza její teta vytrpěla a co všechno stojí za nic neříkající tváří.


Páni. Strhující, dechberoucí a dojemný příběh, který vás vtáhne do jedné z nejtěžších dob našich dějin. Kniha mě opravdu dojala, na konci jsem brečela jako želva. Příběh je skvěle vymyšlen (retrospektivní kompozice se moc hodila, postupně jsme odhalovali více o jejich rodině) a konec byl opravdu nečekaný. Alena Mornštajnová je velmi talentovaná a důkladná spisovatelka, která zvládla vytvořit tak dojemné dílo. Psychologie postav, hlavně Hany, je zvládnutá brilantně. Nechci vám toho o knize moc prozrazovat, to si musíte přečíst sami. Varování: Připravte si kapesníčky.

Hodnotím 5/5*.

Děkuji nakladatelstvi.hostbrno.cz za poskytnutí knihy.

A vám děkuji za přečtení.

Booklover Niky

  • Share:

You Might Also Like

0 komentářů