Čtení v angličtině | Pro knihomoly

By Booklover Niky - září 17, 2018

Ahoj, dneska tu mám článek, se kterým bych chtěla někomu z vás poradit. Dám vám svoje rady a tipy na čtení v angličtině.





V dnešním článku vám doporučím knihy, které jsou dobré pro začátečníky a nebo i pak trochu těžší (po většinou to bude YA). A také sem přidám i pár tipů... Samozřejmě to nebude nic profesionálního (já sama mám v angličtině co zlepšovat), ale tipy, které pomohly mě a díky kterým jsem se zlepšila.


1) Vybírejte knihy, které nejsou nad rámec vašich možností.

Pokud teprve začínáte a nejste si v angličtině jistí, nečtěte hned Maasovou apod. :D. Dobré jsou knihy zjednodušené (zezadu na nich bývá napsáno, o jakou úroveň AJ se jedná), povídkové, komiksy nebo knihy, které už jste četli a znáte je. Já jsem si na začátek vybrala Harryho Pottera 1, protože tu už jsem četla několikrát v češtině a nemusela jsem se tolik soustředit na příběh. Na takových knihách si rozšíříte slovní zásobu a zvyknete si.

2) Překládejte si slovíčka/pište si je.

Pokud nějakému slovu nerozumíte přeložte si ho, na to jsou dobré čtečky, třeba ta moje vám slovo přeloží jen, když to slovo podržíte prstem. Samozřejmě něco se dá taky odvodit z kontextu (většinou hodně věcí), koho by taky bavilo si to všechno překládat a odkládat knihu. Věřte, že hodně věcí a frází pochytíte a ani se nebudete uvědomovat až je začnete používat. Někdo si také rád slovíčka podtrhává, já osobně to nedělám, ale může to být účinné.

3) Čtěte s porozuměním.

Buďte si jisti, že rozumíte tomu, co čtete. Třeba po dočtení kapitoly si zkuste vzpomenout/sepsat, co se v ní stalo. Pokud si jste jisti, čtěte dál a s ničím takovým se nestarejte, ale pokud si jisti nejste vraťte se k tomu.

4) Dobré žánry pro začátek.

Jak už jsem psal v bodě 1), není dobré se přeceňovat. Na začátek bych doporučila pohádky, scénáře - tam je pouze přímá řeč, takže se nemusíte strachovat dlouhými popisy, YA - hlavně spíše knihy jednoduché a ne složité dlouhé fantasy série. Obecně se na začátku lépe čtou knihy kratší.

5) Moje tipy.

  1.  Harry Potter and the Philospher´s Stone - Pro milovníky HP, kteří už ho znají nazpaměť i pozadu, docela jednoduché čtení. Jen si dejte pozor na názvy věcí, které mi známe z překladu, ale Google nám je nepřeloží (např. koleje, místa, některé postavy, zvířata, atd.).
  2.  The Little Prince - Jednoduchá, krátká kniha, kterou asi každý četl v češtině. Záleží také, jaký překlad si vyberete, ale ten můj je opravdu jednoduchý, rozuměla jsem snad každému slovu.
  3. The Princess Saves Herself in this One + The Witch Doesn´t Burn in this One - Na obě knihy mám recenze (odkaz na 1. díl - zde a na 2. díl - zde). Jedná se o moderní poezii, není to kniha pro úplné začátečníky, ale angličtina v ní není těžká.
  4. Almost Midnight - Obecně Rainbow Rowell v těchto článcích hodně zaznívá. Toto je kniha s dvěma povídkami a má asi cca. 150 stránek. Recenzi najdete - zde.
  5. Fantastic Beasts and Where to Find Them.The Original Screenplay - Jak jsem psala, scénáře se čtou velmi dobře (ještě lip pokud jste viděli film). Tuto knihu obzvášť doporučuji, J. K. ROWLING!!
  6. Harry Potter: A Journey Through A History of Magic - Opět kniha, kterou jsem zrecenzovala - odkaz zde. Kniha plná obrázků a zajímavostí z magického světa. Někdy si možná budete muset přeložit pár slovíček, ale nebude jich moc, kniha nemá zas tak tolik textu :D.
  7. Twilight - Ano, Stmívání. Příběh je opravdu jednoduchý. Já jsem knihu přečetla za den, když jsem si dávala Readathon.
  8. Shadowhunters - Knihy jsou už pro trochu pokročilejší, ale já miluju styl psaní Cassandry Clare, takže to sem musím také napsat.
  9. Passanger + Wayfarer - složitější
  10. One of Us Is Lying
  11. Coraline

Pokud hledáte eshop s anglickými (levnými) knihami mohu doporučit dobre-knihy.cz. Také jim děkuji, protože mi poskytli většinu anglických knih, které jsem recenzovala.

Dobré knihy.cz

Děkuji za přečtení.

Booklover Niky

  • Share:

You Might Also Like

0 komentářů