Medvěd a Slavík | Recenze

By Booklover Niky - prosince 15, 2018

Výsledek obrázku pro medved a slavik Ahoj, konečně tu mám další recenzi. Tentokrát na knihu Medvěd a Slavík.

Medvěd a Slavík (340 str.) - Katherine Arden
King Cool - hardback s přebalem

"Věř mi, Vasjo. Nezapomeň na mě." Ale to už byla venku z domu a pryč.

Kniha vypráví o dívce jménem Vasilisa. Vasja žije v malé ruské vesničce se svými bratry, sestrami, chůvou Duňou, otcem Pjotrem a macechou Annou. Vasja však není obyčejná. Má zvláštní dar, vidí tvory - démony a mýtická stvoření. Tento dar sdílí se svoji macechou. Anna se s tím však nikdy nesmířila a sama o sobě si myslí, že je šílená a posedlá ďáblem. Jednoho dne však k nim do vesnice zavítá mladý kněz otec Konstantin, který začne mezi lidmi (jak Vasja tvrdí) šířit strach a přesvědčuje je, aby věřili jedině v Boha. Vasja se vydává na dobrodružství - postaví se Medvědovi, zlému stvoření, které až donedávna schovával les. Pomůže jí samotný Mrazík, vládce zimy a nesmrtelný hřebec Slavík. Bude však jejich pomoc stačit? Porazí Vasja zlého Medvěda?

Kamkoli, Vasjo. Svět je široký a cesta nás zavede kamkoli.

Musím říct, že jsem před čtením vůbec nevěděla do čeho jdu. Absolutně jsem netušila o čem kniha je, ani jsem si nečetla recenze na goodreads, což obvykle dělávám. Kniha mě celkem mile překvapila. Líbilo se mi, jak bylo líčeno prostředí. Jelikož u mě (kde žiji) sice je zima, ale rozhodně ne jako v Rusku a zrovna teď tu sněhu také nemáme moc, skoro vůbec. Bylo tedy hezké si tu zimu přivolat alespoň s knihou. Možná tam na mě bylo až moc náboženského kontextu, ale nemohu říct, že by mi to nějak zvlášť vadilo. Myslím, že to právě dodávalo větší dobovou autenticitu. Hlavní hrdinku Vasju jsem si docela oblíbila. Někdy mi kniha připadala trochu zdlouhavá, ale ten pohádkový a napínavý konec to napravil. Moc ráda jsem se seznámila s ruskou mytologií, o které jsem ještě předtím nečetla. Jsem zvědavá na další díly, protože co jsem četla jedná se o 1. díl trilogie, tak doufám, že u nás ty ostatní díly také vyjdou. Doporučuji. Hodnotím 4/5*.

Děkuji knihydobrovsky.cz za knihu.

Knihu můžete zakoupit zde: https://www.knihydobrovsky.cz/medved-a-slavik-105594735

Výsledek obrázku pro knihy dobrovský