Královna povětří a temnoty | Recenze

Temné lsti 3: Královna povětří a temnoty (728 str.) - Cassandra Clare
paperback - #Booklab

Budu tě milovat, dokud budeme naživu. Ta slova se mu zaryla do srdce a zlomila ho.
 Recenze na knihy ze světla lovců stínů a předchozí díly série Temné lsti najdete v rubrice Lovci stínů (odkaz zde.)

Upozorňuji - spoilery na předchozí díly!

"Všechno bylo postříkané krví: pódium pro členy Rady, schody, stěny, podlaha i roztříštěné pozůstatky Meče smrti. Později si bude Emma tu vzpomínku vybavovat jakoby zahalenou rudou mlhou."

Výsledek obrázku pro královna povětří a temnotyPo nečekaném útoku Annabel Blackthornové, kdy se jí podařilo zabít Livy, jsou všichni v šoku. Blackthornovi si už vytrpěli dost, ale jako by toho bylo málo, tak přišla další rána. Mimo to nastávají velké převraty ve Spolku. Inkvizitorem je po smrti Roberta Lightwooda zvolen Horác Dearborn, otec Zary, člen Kohorty a velmi vlivná osoba, která by mohla svrhnout Spolek se všemi lovci do záhuby. Lovci stínů se začínají rozdělovat na dva tábory - přívržence a odpůrce Kohorty. Kohorta má v plánu bojovat s podsvěťany a získat si pro rasu lovců stínů správné postavení. Hrozí občanská válka. Mladší Blackthornovi se vrací do Los Angeles a snaží se vypátrat, co způsobuje záhadnou nemoc čarodějů. Julián s Emmou se musejí vydat do říše sličného lidu, najít Annabel a získat Černý spis mrtvých. Objeví něco, co nečekali. Dostanou se na místo, které by mohlo otevřít bránu k temné budoucnosti, kterou si doteď ani nedokázali představit. Co se stane s kletbou parabátai? Vypukne občanská válka? Bude to zkáza nefilimské rasy?

"Zakletá královna možná byla lhářka, ale každý lhář občas řekne i pravdu. A ona měla pravdu v jedné věci: Bez smutku není ani radost."

Čím začít? Asi tím, že se mi kniha moc líbila a že byla skvělá. Ale kdo by to byl čekal, že? Tato série je asi mou nejoblíbenější ze světa lovců stínů a po Harry Potterovi je snad mou druhou nejoblíbenější sérií vůbec. Takže je vám asi jasné, že jsem měla na knihu vysoká očekávání. Čekala jsem na ní přes rok. Moc jsem se na knihu těšila, ale nechtěla jsem se rozloučit s tímto příběhem a budu-li upřímná, dost jsem se bála konce - bůh ví, co Cassandra může vymyslet. Na to, že má kniha okolo 730 stran (v originále přes 900), tak mi vůbec nepřišla zdlouhavá, natahovaná nebo nudná. Bavila mě každá stránka každé kapitoly. Cassandra totiž v knize popisuje mnoho příběhů a dějových linií najednou a proto se opravdu pořád něco děje. Kniha je velmi čtivá. Její styl psaní je skvělý a po jazykové stránce je kniha propracovaná. Děj je do detailu promyšlený. Vyskytují se zde prvky, které jsem v jejích knihách dosud neviděla. Je vidět, že se hodně posunula a že se v psaní stále zlepšuje. Postavy jsem si zamilovala už od prvního dílu. Některé mi v tomto díle přirostly k srdci víc, jiné naopak. Co se ale musí uznat, že každá postava má vlastní charakter a odlišuje se od těch ostatních. Moc jsem nepochopila romantickou linku mezi Cristinou, Markem a Kieranem. Úplně jsem pro ně nečekala takovéto uzavření a mám z něho rozporuplné pocity. Co se mi ale líbilo byla romantická linka mezi Emmou a Juliánem - jak jinak :D. Očekávala jsem i jiný konec, ale jsem ráda, že mě Cassandra opět překvapila. Bylo to skvělé uzavření série s náznaky, které určitě budou něco znamenat pro další sérii, která bude o Tibovi a Kitovi. Takže si to shrneme - napínavý příběh, neotřelý svět, akce, láska, zvraty a skvělý konec. Podtrženo, sečteno - 5/5*.

Děkuji #Booklab za zaslání knihy na recenzi.
Výsledek obrázku pro booklab

Knihu si můžete koupit zde.