Jsme všichni sněhové vločky? | Recenze

By Booklover Niky - března 08, 2020

Ahoj, mám tu pro vás novou recenzi na knihu Jsme všichni sněhové vločky? od autorky série Být holka je dřina.





Jsme všichni sněhové vločky? (384 str.) - Holly Bourne
paperback - #Booklab








"Já nechci nic jiného než ticho. Nechci ten zatracený hluk poslouchat. Ten. Ustavičný. Zatracený. Hluk. Chci jen svůj klid. Ale hluk je všude."

Hlavní hrdinkou příběhu je Olive. Poslední dobou má pocit, že je na pokraji psychického zhroucení. Neovladatelné změny nálad, děsí nejen její rodiče, ale i ji. Tuší, že potřebuje pomoc a proto odjíždí na letní tábor Reset, jehož program je speciálně upravený pro náctileté s psychickými poruchami. Chce se uzdravit a hledá, kde je v ní problém. Ale co když ten problém není v ní, co když je zkažený celý svět? Rozhodne se tedy vymyslet plán...


"Nevím, co je se mnou špatně, ale vím, že nejsem úplně v pořádku, a taky vím, že tentokrát o bylo vážně o fous. Objímám tátu a cítím se tak provinile, v duchu si šeptem slibuju, že nezáleží na tom, jak obtížné to na táboře bude. Už nikdy sama sobě nedovolím být tím člověkem, kterého nenávidím."

Jsme všichni sněhové vločky? - Holly Bourne
Od Holly už jsem četla její trilogii Být holka je dřina (všechny recenze už jsou vydané na blogu). Tuhle sérii mám moc ráda, je čtivá, vtipná a oddechová. Nejvíce se mi ale líbí, že Holly ve svých knihách rozebírá témata typu feminismus, duševní poruchy nebo alkoholismus. Je dobře, že se o těchto věcech mluví i v young adult žánru. V této knize, jak jste si asi domysleli, se mluví právě o duševních poruchách. Myslím si, že autorka skvěle popsala pocity a myšlenky Olive. Přišlo mi, že prožívám všechno s hlavní hrdinkou a proto na mě taky kniha udělala velký dojem. Na rozdíl od jiných knih v tomto žánru tady není hlavním středobodem romantická linka, což bylo pro mě milým překvapením. Autorka se soustředila na psychiku Olive a popis její nemoci. Její styl psaní jsem si oblíbila už v předchozích knihách a i tady oceňuji, jak čtivě, lehce a vtipně je kniha napsaná. Je tam i mnoho zajímavých a inspirativních myšlenek, které vám, pokud si procházíte něčím podobným, mohou pomoct. Kniha není ani příliš dlouhá, plyne velmi rychle, takže ji přečtete dřív než si myslíte. Pokud hledáte něco nového v young adult žánru nebo vás zajímají knihy o duševních poruchách, můžu vám tuhle knihu vřele doporučit. + ta obálka je vážně rozkošná! Hodnotím 4/5*


Děkuji Booklabu za zaslání knihy.


Knihu můžete koupit zde.



Děkuji za přečtení,
- Niky

  • Share:

You Might Also Like

0 komentářů