Nyxia Nespoutaná | Recenze

By Booklover Niky - března 22, 2020

Ahoj, opět jsem si pro vás připravila novou recenzi. Tentokrát na pokračování sci-fi trilogie Nyxia.

Nyxia Nespoutaná (407 str.) - Scott Reintgen
King Cool - hardback

"Plán?" opakuje. "Já mám jednoduchý plán. Jednoho po druhém prostě zabiju."

Recenzi na první díl najdete zde.

"Padlí andělé byli svrženi na Zemi a stali se z nich démoni. Když nás Babylon vyvrhl, všechno kolem čpělo ohněm, krví a ocelí. Při sestupu se držím jediné pravdy: jsem víc, než kým mě chtěli mít oni."

Emmett Atwater se společně s posádkou Genesis 11 a 12, respektive s těmi, co přežili, dostává na planetu Eden. Jejich hlavním úkolem je těžit nejcennější surovinu vesmíru nyxiu. Po příjezdu na Eden se seznamují s tamějšími obyvateli Adamity, s jejich zvyky a kulturou. Postupně si všichni začínají uvědomovat, jak na tom opravdu jsou vztahy mezi Babylonem a Adamity. Babylon už jim jednou ukázal svou pravou tvář. Teď se díky tomu posádka ocitla na bitevním poli na planetě daleko od domova. Podaří se týmu Genesis z planety uniknout, dřív než bude pozdě?

"Ztratili jsme příliš mnoho. Byli jsme zahnáni do krajností. Temnější píseň se rozpíná a roste a zaplňuje každou skulinu v mém nitru. Zpívá o zlomených kostech a černých očích, shozených bombách a nekonečných lžích. O životu plném křivd, o cestě do pekel. A jako hustý kouř z ní stoupá vztek. V celém mém světě zůstává jediná pravda: Babylon musí shořet."

Moc na sci-fi nejsem. Dystopický YA žánr mě vcelku baví, ale čisté sci-fi zkrátka moc nečtu. Ale tato série se mi líbí. Co mě zaujalo už v prvním díle, je zápletka. Parta teenagerů vybraná záludnou společností Babylon je vyslána do vesmíru na jinou planetu, kde má těžit nejdůležitější vesmírnou surovinu + se seznamujeme s novou planetou Eden s temně rudými moři a dvěma měsíci. To zní celkem zajímavě, ne?

Tento díl mi na rozdíl od prvního přišel mnohem víc propracovaný a promyšlený. Je vidět, že autor se více rozepsal. Bavily mě popisy neznámé planety, seznamování s mimozemskou rasou, s jejich zvyky a tradicemi, čímž nám čtenářům více přiblížil fungování a hierarchii tohoto světa. Líbilo se mi, že jsme v tomto díle trochu nahlédli i do politiky a pomalu se více odhaluje pravá tvář Babylonu. Stále je však mnoho věcí, které zůstávají neodhaleny a na jejichž rozuzlení si budeme muset počkat do dalšího dílu. Autor ví, jak si udržet své čtenáře.
Postav figurujících v knize nám značně ubylo, takže každá měla více prostoru na "svůj příběh". Postavy jsou velmi různorodé a nikdo není tuctový. Hlavní hrdina Emmett není úplně typickým hrdinou YA románu. Tím by spíš byla Morning - je silná, samostatná, průbojná a nebojí se vzít velení do svých rukou. Proto oceňuji, že autor si do role protagonisty vybral právě jeho, čímž opět vybočuje z řad young adult klišé.
V knize nechybí ani romantická linka. Tvoří jen velmi malou část příběhu, ale tak mi to i vyhovovalo.
Kniha je čtivá, svižná a napínavá - rozhodně ji nemůžeme považovat za "vycpávkový díl" série. Obálka se mi velmi líbí. Skvěle odráží příběh a atmosféru knihy. Jsem hodně zvědavá na třetí díl, kde se snad dozvím odpovědi na všechny své otázky. Nyxiu Nespoutanou hodnotím 3,5-4/5*

Mockrát děkuji za zaslání knihy - knihydobrovsky.cz

Image result for knihy dobrovský

Knihu můžete zakoupit zde (se slevou).