Krása, která přetrvá | Recenze

By Booklover Niky - dubna 24, 2020

Ahoj, dnes tu mám recenzi na jednu novinku z nakladatelství Booklab.




Krása, která přetrvá (320 str.) - Ashley Woodfolk
hardback s přebalem - #Booklab


"Když vytrhávám sametové plátky, nesnažím se zjistit, jestli mě někdo miluje, jako jsi to dělávala ty (Má mě rád? Nemá mě rád? Autumn, má mě rád!). Růži tím jednoduše říkám, jak moc mi budeš chybět. Jak moc mi chybíš už teď. Chybíš mi. Chybíš mi. Chybíš mi. Tak moc. Ani květ růže nemá dost lístků. A na celém světě není dost růží."

Kniha je psána z pohledu tří teenagerů, kteří se snaží vyrovnat se ztrátou blízké osoby.

Autumn většinu času trávila se svojí nejlepší kamarádkou nebo se štětcem v ruce. Byly si velmi blízké a Autumn neví, jak se po její nečekané smrti s Tavií rozloučit. Píše proto emaily na její emailovou adresu, kde popisuje, co se v jejím životě děje a jak moc jí její nejlepší kamarádka chybí, i když ví, že už nikdy nedostane odpověď.
Shay miluje hudbu a svoje dvojče Sashu. Sasha však už od jejich deseti let trpěla leukemií a na následky toho také zemřela. Shay má teď pocit jakoby spolu se Sashou ztratila i kus sebe.
Logan skládá písně a je členem kapely. Ostatní kluci z kapely však neví, že většina jejich písniček je o Bramovi, klukovi, se kterým Logan chodil. Ještě před tím než spáchal sebevraždu, se s ním Bram rozešel. To ale pro Logana nedělá věci o nic jednodušší. Chybí mu a přeje si, aby poslední věc, kterou mu řekl, mohl vzít zpátky.


"Moje nohy dupou po chodníku a dech se mi v chladném počasí mění před ústy v obláček páry. Kromě hudby je běh jedná věc, která mi stále pomáhá zůstávat v klidu. Běžím na konec ulice a pak kolem bloku. Nezastavuju. Kolem staré základní školy, hřiště, které v měsíčním světle vytváří ponurý obrys. "

Krása, která přetrvá - Ashley Woodfolk | Databáze knihPáni, tohle byl opravdu silný příběh. Kniha mě několikrát rozbrečela, dojala a rozhodně předčila má očekávání. U knih jako je tahle, kde je více vypravěčů a střídají se pohledy příběhu, se bojím, že se mi bude líbit styl vyprávění jednoho hrdiny a naopak mě nebude bavit druhý pohled. To se překvapivě nestalo. Bavilo mě sledovat příběhy a pocity všech hlavních postav. Každý měl svoje problémy a úplně jiný příběh, ale spojovaly je dvě věci - ztráta milované osoby a láska k umění a hudbě. Líbilo se mi, jak se postupně vztahy mezi nimi odkrývaly a jejich příběhy se začaly proplétat. Kniha je psána lehkým jazykem, čte se velmi dobře a působí reálně. Autorka perfektně ukázala, že neexistuje návod na to, jak se vyrovnat se zármutkem a bolestí. Každý se s tím vyrovnává po svém. To dělá knihu zajímavou a výjimečnou, sledujete tři odlišné příběhy, tři odlišné lidi, kteří reagují na ztrátu svým způsobem. Pokud vím, tak je to dokonce autorčin debutový román. Jestli je tohle autorčina prvotina, pak jsem hodně zvědavá na její další tvorbu. Booklab poslední dobou vydává opravdu skvělé knihy a tahle není výjimkou. Knihu mohu doporučit všem a hodnotím jak jinak než 5/5*.


Mockrát děkuji Booklabu za knihu. Můžete ji zakoupit zde.


Booklab


Děkuji za přečtení,


- Niky





  • Share:

You Might Also Like

0 komentářů