Tipy na fantasy knihy od vás | Pro knihomoly

By Booklover Niky - května 10, 2020

Ahoj, dnešní článek je trochu něco jiného. Na Instagramu jsem se vás před pár týdny ptala, jestli byste nechtěli přispět i vašimi tipy na fantasy knihy do mého článku. Pár z vás se mi ozvalo a vaše doporučení jsem sem do článku také přidala. Dnešní článek jsou tedy moje a vaše tipy na fantasy knihy.




Země příběhů - Chris Colfer

Ačkoli fantasy tolik nečtu, rozhodně bych všem z celého svého srdce doporučila sérii Země příběhů. Četla jsem teprve první tři díly, ale musím konstatovat, že jsem se do toho zamilovala hned na první stránce, kdy jsem četla kdysi první díl. Primárně je to série určená pro děti, ale neurazí ani kdejakého dospělého, přeci jen, kdo by neměl rád pohádky, kterých je Zem příběhů plná?
Je to vlastně taková směsice všech různých pohádek zpracovaná do vtipného, neotřelého a jedinečného příběhu.



Griša: Světlo a stíny - Leigh Bardugo

Tento příběh se odehrává v Ravce, zemi ležící daleko na severu, kterou již několik let sužuje válka a pás neprostupné temnoty nazývaný Vrása stínu, ve kterém není k nalezení nic než hrůzostrašná krvežíznivá monstra. Země se otřásá v základech a nikdo netuší o dívce, jejíž síla by mohla přinést celé zemi spásu...
Jedinečná moc Aliny Starkové, na první pohled úplně obyčejné dívky, se projeví uprostřed obávané Vrásy v momentě, kdy jejímu nejlepšími příteli hrozí smrt. Překvapena a zmatená svými vlastními schopnostmi se dozvídá, že patří do světa Grišů, tajemné privilegované vrstvy mágů a je odvedena na královský dvůr, aby se stala jednou z nich.
Jenže jak Alina do tohoto prostředí proniká hlouběji a zároveň blíže poznává velitele všech Grišů, mocného a okouzlujícího Temnyje, zjišťuje, že nic, co se kolem ní děje, není, jak se zdá a musí učinit rozhodnutí,na kterém závisí budoucnost celé Ravky a jejího lidu. Co udělá, aby zachránila sebe i svou zemi?
Při čtení jsem si okamžitě překrásný svět Grišů opředený mnoha tajemstvími zamilovala. Knihu jsem přečetla doslova jedním dechem, protože obsahuje vše, co by měla dobrá fantasy mít. Svět, do kterého je příběh zasazen, je opravdu velmi originální a bohatý na detaily, s něčím podobným jsem se nsad ještě nikdy předtím nesetkala. Kniha je psána čtivým jazykem a rychlý dějový spád v její druhé části ještě dodává napětí.
Není snad nic, co bych knize vytkla.
Navazují na ni ještě dva díly a ve stejném duchu se odehrává i duologie Šest vran, která na trilogii volně navazuje a kniha Zjizvený král, na jehož pokračování autorka momentálně pracuje. Všechny tyto knihy jsem již přečetla, protože mě autorčin styl psaní uchvátil a doporučuji je (nejen) všem milovníkům YA fantasy.



- Tessa, @tess_abooks
Pád - Lauren Kateová

Tuhle knížku jsem si zamilovala! Fantasy young adult s nadpřirozenými lidmi! Chvíli mi opravdu trvalo se začíst, ale než jsem se nadála musela jsem si přečíst druhý díl s pak další! Sama jsem třeba ten úplný konec té série nečekala s překvapil mě! Podle této knihy je natočený i film a já ho viděla. Musím uznat, že to je hezky zpracované, ale hodně toho ve filmu vynechali. Musím se tu i přiznat, že jsem ten konec probrečela. K téhle sérii a k filmu se ráda vracím. Byla to vlastně moje první kniha se žánrem fantasy a kvůli téhle knize jsem podlehla fantasy světu.



Poloviční král - Jan Hamouz

Poloviční král je fantasy prvotina. A neřekli byste to do ní. Svět je moc fajn, ale nejlepší jsou postavy. Autor si s nimi dal velkou práci a nejde si je nezamilovat. Osud je k nim opravdu krutý, o to víc si je oblíbíte. Nebudete se moct od knihy odtrhnout, protože vás prostě nepustí, dokud nedočtete poslední stranu. No a potom? Budete chtít pokračování, které zatím není napsané. Navíc ta obálka je top strop.


Nikdyuš - Jessica Townsendová

Nikdyuš je krásný příběh plný magie a dobrodružství. Je to spíše dětská kniha než young adult, ale je to teprve první díl série, takže je možné, že ostatní díly už budou mít jinou atmosféru. Jak asi víte, miluju Harryho Pottera a tento příběh je právě k Harrymu Potterovi přirovnáván, takže když jsem se dozvěděla, že kniha vyjde i u nás, musela jsem si ji přečíst. Nikdyuš je kouzelný příběh a už se nemůžu dočkat až si přečtu i pokračování. U nás už vyšel druhý díl, Divomor, ale koukala jsem, že v zahraničí vyjde letos i třetí díl Hollowpox. Pokud vás bavil Harry Potter nebo série Magistérium, pak si musíte přečíst i Nikdyuš. Knihu bych doporučila dětem a klidně i dospělým, zkrátka všem milovníkům magických příběhů.




Ve stínu Hvozdu & V zajetí zimy - Naomi Novik

Teď trochu něco z jiného soudku. Můj poslední článek byla recenze na V zajetí zimy (odkaz zde), pokud ji někdo z vás četl nebo recenzi na Ve stínu Hvozdu (odkaz zde), tak víte, že jsem si tyto příběhy zamilovala. Fantasy ve stylu slovanského folklóru a mytologie s barvitými detailními popisy a neotřelými charaktery mě uchvátilo. Naomi Novik má osobitý styl psaní, který nebude sedět každému, ale její knihy rozhodně stojí za zkoušku. Pokud se vám líbily knihy Medvěd a Slavík a Dívka ve věži, pak vás nezklame ani Ve stínu Hvozdu a V zajetí zimy.



Krutý princ - Holly Black

Tuhle vílí ságu jsem si zamilovala. Za Harry Potterem je spolu s následujícím tipem mou nejoblíbenější sérií. Napsala jsem rozsáhlejší recenzi, kterou si můžete přečíst (odkaz zde). Postavy Jude a Cardana jsem si moc oblíbila. Krutý vílí svět plný intrik vás vtáhne a vy nebudete chtít pryč. Zvraty v knihách jsou opravdu šokující a vyrazí vám dech. Obě knihy se dostaly na seznam top knih za minulý rok, takže vám je opravdu doporučuji. Pokud se vám líbily Dvory od Sarah J. Maas, přečtěte si i toto vílí fantasy, mně se líbilo dokonce víc.



Lovci stínů - Cassandra Clare

A v tomto článku nemohla chybět ani tahle série (respektive 3 série - Pekelné stroje, Nástroje smrti a Temné lsti). Mám pocit, že o knížkách od Cassandry Clare mluvím pořád, ale já je vážně zbožňuju. Cassandra Clare vytvořila svět, ve kterém jsou démoni a takzvaní lovci stínů, cvičení bojovníci, kteří zabíjí démony. Nechybí ani čarodějové, víly a vlkodlaci. Její knihy jsou do detailu promyšlené a série jsou skvěle propletené. A to ani nemluvím o šokujících zvratech, na které je Cassandra expert. Všechny recenze a články, které jsem o jejích knihách napsala jsou v rubrice Lovci stínů (odkaz zde). Tohle je za mě must read!



Pokud byste chtěli další podobné tipy, můžete do komentářů napsat, jaký žánr by vás zajímal příště. Jaké fantasy knihy, byste doporučili vy mně?
Mockrát děkuji za přečtení,

- Niky

  • Share:

You Might Also Like

0 komentářů