Ve stínu Hvozdu | Recenze

By Booklover Niky - května 04, 2019

Ahoj, opět jsem tu s recenzí, tentokrát je to kniha z Nakladatelství Host Ve stínu Hvozdu.

Ve stínu Hvozdu (486 str.) - Naomi Noviková
paperback - Nakladatelství Host

Pohlédla jsem na knihu - těžká a zlatá mi spočívala v rukou. O jeho slovech jsem nepochybovala. Vzpomněla jsem si, jak se mi na jazyku líbila její chuť, jak mnou cloumala.

Jednodílný fantasy příběh, který vypráví o Agnieszce z malé poklidné vesničky, která hraničí se zlým tajemným Hvozdem. Před touto krajinou je chrání tamější čaroděj Drak. Nedělá však svou práci zadarmo. Každých 10 let si vybere jednu dívku z vesnice, která u něj bude žít a nikdy se nesmí vrátit domů. Všichni předpokládají, že tentokrát si vezme Kasiu. Agnieszčinu sestru, která splňuje všechny požadavky na Drakovu splátkyni. Kasia vyrůstala s představou o budoucnosti po boku chladného čaroděje. Bude to však ona, koho si Drak nakonec vybere?

Klouzala po mně chladivá míza, zelená a lepkavá, máčela mi vlasy a kůži.

Výsledek obrázku pro ve stínu hvozduTohle byla hodně zvláštní a taky hodně dobrá knížka. Takhle bych vystihla své pocity po dočtení knihy. Ani nevím kde začít, takže hezky pomalu si to shrneme. Postavy jsem si oblíbila, byly skvěle napsané a hlavně se nejednalo o typickou hlavní hrdinku, hrdinu, záporáka YA románů... Každý měl vlastní charakter a působilo to velmi reálně. Postava hlavního záporáka, Hvozdu, byla úžasná. Opravdu geniální metafora a při čtení jsem žasla. Je to velmi dobře propracovaný YA román, co se psychologie postav a obecně postav samotných týče. Za prostředí opět palec nahoru. Temný magický Hvozd a malá vesnička připomínající středověkou éru. Už od první stránky mě kniha vtáhla a pak se to četlo samo. Nejvíce se mi líbil začátek a konec, prostředek byl místy zdlouhavý, ale ne natolik, že by vás čtení nebavilo. Co také musím zmínit, že to není úplně nejjednodušší, příběh se od prostředku začal čím dál tím více zamotávat, a proto je taky obrovský rozdíl mezi začátkem a koncem. V knize najdete napětí, magii i romantickou linku (ale ne nějak přehnaně), takže si každý najde to své. Přes to všechno se mi kniha opravdu líbila a rozhodně jsem ji nečetla naposledy. Hodnotím 5/5*.
 - Doufám, že u nás vyjde i další autorčina kniha -

Děkuji Nakladatelství Host za knihu!

Ve stínu Hvozdu lze zakoupit zde...