Seafire 1: Ohnivý květ | Recenze

By Booklover Niky - července 15, 2020

Ahoj, dnešní recenze je na první díl trilogie Seafire - Ohnivý květ.

Seafire 1: Ohnivý květ (344 str.) - Natalie C. Parker
paperback - #Booklab

"Na černém povrchu plachty se třpytil sluneční svit, a poháněl tak veškeré přístroje na veliké lodi, dříve známé jako Přízrak. Opravená a přejmenovaná na Mors navis vypadala elegantně a neústupně."

Hlavní postava knihy se jmenuje Kaledonie Styx. Její rodinu a posádku lodi Přízrak před lety zabil Aric Athair a jeho Střely. Od té doby je Kaledonie kapitánkou lodi Mors navis, jejíž posádku tvoří jen dívky a ženy, které podobně jako ona přišly o domov. Žádné chlapce a muže na palubě nenajdete, hlavně ne žádné Střely. Mají jeden společný cíl a to pomstít rodinu a stáhnout Střely k mořskému dnu. Jejich plány se však trochu zkomplikují, když Kaledoninu nejlepší kamarádku zachrání jeden zběh z Aricovy armády. Jelikož zachránil členku její posádky a sám kvůli tomu riskoval život, Kaledonie se rozhoduje zda-li ho ušetří. Mohl by jí pomoci konečně zlikvidovat Střely, nebo naopak by to mohl být konec pro posádku Mors navis...

"Obzor teď už žlutě žhnul a Kaledonie se na vycházející slunce usmála. Pod sebou zahlédla Aminu, jak ji od hrazení na pravoboku ostražitě pozoruje. Zajišťovat plachtu nebyla práce pro kapitánku. Mohla to stejně tak dobře udělat kterákoli z Amininých Čnělek; tahle chvíle však byla na palubě Mors navis tuze vzácná a Kaledonie milovala ten pocit, že jí u nohou leží celý svět. 'Ostře na levobok!' zavolala. Jakmile první paprsky vycházejícího slunce jemně sklouzly po hladině oceánu, plachta se k němu stočila. Světlo vyšplhalo po trupu lodi, vybarvilo námořnice těmi nejdivočejšími barvami a konečně dorazilo až k černým šupinám solární plachty."

Ohnivý květ

"Už zažily chvíle, kdy by mnoho z nich raději volilo skrýš. Ale to bylo předtím, než se jako posádka sladily a zjistily, jak dobré jsou v tom, co dělají. Ukrývat se teď by byla urážka hrdosti, kterou tak těžce získaly. a právě na onu společně nabytou hrdost Kaledonie tak odhodlaně apelovala."

Žádný young adult román s pirátskou tématikou jsem doposud nečetla, i když jsem už o nějakých slyšela, proto jsem se na čtení knihy těšila. Kniha se čte lehce, je krátká a plná akce, takže nudit se nebudete. Ale upřímně mi někdy lezla na nervy Kaledonie. Byla hrozně tvrdohlavá, na mě až příliš. Zase na její obranu se musí umět jako kapitánka prosadit, což jí šlo. Líbilo se mi, že kniha je hodně o přátelství, romantickou linku v knize nehledejte. Pro mě to byla příjemná změna, romantická linka je v young adult žánru skoro samozřejmostí a potěšilo mě, že v tomto díle (nemyslím si, že se tomu vyvarujeme v celé série) se autorka více zaměřila na vztahy mezi členkami posádky. Na konci měla kniha opravdu spád a byla skvěle uzavřena pro pokračování série. Byl to takový ten typ konce, který ve vás zanechá mnoho otázek a zajímá vás, jak bude příběh pokračovat. Celkově to byl to hezký příběh s mnoha silnými ženskými hrdinkami a zajímavými postavami, což ráda vidím v young adult knihách. Těším se na další díly z trilogie. Pro mě byla kniha takový lepší průměr, líbila se mi, ale četla jsem lepší, takže dávám 3,5-4/5.

Za knihu na recenzi děkuji #Booklab/Slovart.