A Christmas Carol | Recenze

By Booklover Niky - října 14, 2018

Výsledek obrázku pro a christmas carol macmillan dobre knihyAhoj, dneska tu mám recenzi na anglickou klasiku. Vánoční koleda od Charlese Dickense v originále.

A Christmas Carol (144 str.) - Charles Dickens

Bah! said Scrooge, Humbug!

Kniha vypráví o Ebenezerovi Scroogeovi, majiteli firmy Scrooge and Marley´s. Pan Marley zemřel před 7 lety, přesně na Štědrý hod. Scrooge se však od té doby moc nezměnil. Stále si hlídá každou korunu, je bez přestání lakotný a mrzutý a hlavně nenávidí Vánoce. Ani v období těchto svátků není vůbec štědrý. Svého jediného zaměstnance, kterému dává minimální plat, dá pouze 1 den volna a to na Štědrý den, s tím že další den ráno musí přijít dřív a odpracovat si to. Odmítne i pozvání na štědrovečerní večeři od svého synovce. A nemyslete si, že daroval nějaké peníze na charitu. O Štědrém dnu, pozdě večer, za ním přijde duch jeho bývalého přítele Jacoba Marleyho. Přináší mu však velmi špatné zprávy. Pokud se Ebenezer nenapraví, tak skončí jako on - nikdy nenajde klid a čeká ho jen nekonečné putování. Pomoci mu mají 3 duchové - minulých, současných a budoucích Vánoc. Ebenezera čekají 3 noci, na které nikdy nezapomene.

And so, as Tiny Tim observed, Gog bless us, every one!

Tento příběh patří mezi mé oblíbené vánoční "pohádky". Animovaný film, jehož předlohou byla právě tato kniha, zbožňuji. Kniha byla téměř stejná jako film, i některé dialogy byly zachovány. Pro mě to bylo krásné zavzpomínání na Vánoce. Celý příběh se odehrává v 19. století a ta atmosféra je prostě kouzelná. Z knihy na vás doslova dýchají Vánoce. Tuhle knihu byste si měl přečíst (nebo se minimálně podívat na film), i když si myslím, že tento příběh zná snad každý. Angličtina není úplně jednoduchá, ale kniha je velmi krátká. Toto konkrétní vydání je přenádherné. Vydavatelství MacMillan zbožňuji a hlavně tuhle kolekci. Má zlaté stránky a nádherné ilustrace, které se ke knize moc hodí. Zkrátka opravdu nádherná klasika, která by u vás neměla chybět.

Hodnotím 5/5 *.

Děkuji dobre-knihy.cz  za knihu. Pokud hledáte levné anglické knihy, určitě zabrouzdejte na Dobré knihy, amjí skvělý výběr (i z této kolekce od MacMillana).

Odkaz na tuto knihu: https://www.dobre-knihy.cz/a-christmas-carol-a-ghost-story-of-christmas-332225.html