Temná dcera | Recenze

By Booklover Niky - prosince 26, 2019

Ahoj, dnešní recenze je na knihu Temná dcera od Eleny Ferrante. Od této autorky jsem zatím nic nečetla, takže pokud vás zajímá můj názor na tuto novinku, čtěte dál...


Temná dcera (192 str.) - Elena Ferrante
Prostor - paperback













Potím se i teď ve vchodu do tržnice, dusím se a nedokážu znovu uchopit tlukot srdce.

Temná dcera je příběh Ledy, profesorky anglické literatury na florentské univerzitě pocházející z Neapole. Má dvě dcery, které ale momentálně žijí s otcem v Torontu v Kanadě, takže jediný kontakt s nimi má přes telefon. Leda odjíždí sama do Jižní Itálie na dovolenou, kde potkává Ninu a její malou dcerku. Ta jí připomene dětství, komplikovaný vztah s matkou a její vlastní dcery, které miluje až moc. Kniha začíná jako poklidný start nového života Ledy, ale posléze vycházejí najevo temné vzpomínky a destruktivní pocity, které v sobě Leda ukrývá.


Od té chvíle jsem je pak tři roky neviděla ani neslyšela.

Výsledek obrázku pro temná dcera
Tohle byla moje první kniha od Eleny Ferrante, jakou jsem kdy přečetla. Dlouho mám v plánu přečíst Geniální přítelkyni, ale ještě k tomu asi nebyla příležitost. Proto jsem tedy neváhala, když mi byla nabídnuta Temná dcera na recenzi. Moc jsem o knize před čtením nevěděla, jen to, že je celkem krátká. A opravdu je krátká, má 192 stran a relativně velká písmena, ale myslím si, že kniha je tak akorát dlouhá. Nejzajímavější na knize je psychologický vývoj postavy a kontrast mezi začátkem a koncem. Konec byl skvělý, kniha končí relativně otevřeně, což jen podtrhuje výraznou pointu. Není to však úplně můj styl, ale rozhodně uznávám, že je to zajímavá kniha, ale nemyslím si, že by se mně osobně líbila natolik, že bych si jí přečetla znovu. Hodnotím ji 3,5-4/5*.


Děkuji kosmas.cz za zaslání.

Knihu můžete zakoupit zde.



Děkuji za přečtení,
Booklover Niky

  • Share:

You Might Also Like

0 komentářů