Nyxia | Recenze

By Booklover Niky - února 04, 2019

Ahoj! Dnes bych vám ráda představila jednu knihu, kterou jsem měla tu čest přečíst ještě před jejím samotným vydáním. Zajímá vás o čem je novinka z nakladatelství King Cool, Nyxia?  Čtěte dál a dozvíte se...

Nyxia (382 str.) - Scott Reintgen
King Cool - hardback s přebalem
(já mám paperback - recenzní výtisk)

Ten pohled si ukládám pod N jako Nepřítel.

Nyxia - Scott ReintgenEmmett Atwater dostane nabídku, která by mu mohla změnit život. Babel Communications mu nabízí velkou sumu peněz za to, že se vypraví do vesmíru na utajovanou planetu Eden. Na Edenu by měli těžit nyxii, nejcennější surovinu vesmíru, o které předtím neměl Emmett ani potuchy. Ovšem na Eden se dostane osm lidí. Na lodi Genesis 11 je jich však deset. Deset vybraných ze všech koutů Země. Celou dobu má pro ně Babylon přichystané soutěže, za které budou získávat body. Osm nejlepších dostane práci snů, ale co ti zbylí dva? Babylon má tajemství... Dokáže se Emmett dostat mezi nejlepších osm a uvidí temně rudá edenská moře? A jakou cenu bude muset zaplatit, aby se stal vítězem?

Pokud nás Babylon bude držet dál v okovech, pak se vydám tam, kam za mnou nemůžou. Musím na Eden.

Obvykle scifi moc nevyhledávám, ale když mi Knihy Dobrovský zaslaly recenzní výtisk Nyxii a "temnou hmotu", byla jsem na knihu docela zvědavá. Kniha se čte vcelku dobře, nemá moc dlouhé kapitoly. Někdy jsem však měla problém se začíst, protože mi přišlo, že se nic neděje. Když ale došlo na akci, příběh konečně začal mít spád. Také se mi líbí námět. Vesmír, kosmická loď, budoucnost, utajovaná planeta, deset soutěžících, osm vyvolených... Ten samotný koncept soutěžení mi připomněl Divergenci, kde Tris musela také soutěžit ve své nové frakci, aby se nestala odpadlíkem. Celkově se jedná o dobré YA scifi se zajímavou zápletkou a fanouškům tohoto žánru mohu knihu jen doporučit. Jelikož je to teprve první díl trilogie, myslím si, že série má dobrý potenciál. Hodnotím 3-4/5*.

Kniha vychází 11. 2. 2019 u King Cool. Můžete si ji předobjednat (odklaz zde).

Děkuji knihydobrovsky.cz za balíček.

A vám děkuji za přečtení!