Fantastic Beasts: The Crimes of Grindelwald | Recenze

By Booklover Niky - února 22, 2019

Ahoj, konečně jsem se dopracovala k napsání této recenze. V tomto článku bych ráda shrnula můj názor na knihu (i film) Grindewaldovy zločiny.

Fantastic Beasts: The Crimes of Grindelwald (287 str.) - J. K. Rowling

Well, I've always felt an affinity with the great magical birds. There's a story in my family that a phoenix will come to any Dumbledore who is in desperate need. They say my great-great-grandfather had one, but that it took flight when he died, never to return. - Albus Dumbledore

Výsledek obrázku pro the crimes of grindelwaldPředchozí Fantastická zvířata končí dopadením Grindelwalda, pochycením zvířat a rozloučením Tiny a Newta, který se vrací zpět do Anglie. Příběh začíná ve vězení v Grindelwaldově cele. Grindelwald z vězení utíká a samozřejmě není sám. Za dobu strávenou ve vězení dokázal přetáhnout na svou stranu Abernathyho. Ano toho nesmělého vedoucího Queenie. Jelikož je Grindelwald znovu na svobodě, v sázce už není jen kufřík plný kouzelnických zvířat. Newt se mezitím snaží získat propustku, aby mohl vycestovat. Přece jen se Ministerstvu kouzel nelíbilo, že mu uteklo několik nebezpečných zvířat (ale že chytil nejobávanějšího kouzelníka nikoho moc nezajímá). Nabídnou mu však, že pokud chytí obscuriál (Credence), dovolí mu vycestovat. Newt samozřejmě odmítne, to ale neznamená, že Credence není v nebezpečí. Newt s Jacobem se vydávají do Paříže... Blíží se temné časy.

She has eyes just like a salamander. - Newt Scamander

Musím říct, že z filmu jsem byla nadšená. Na konci jsem pozorovala plátno s otevřenou pusou a slzami v očích. Užívala jsem si každou minutu. Někomu se zdál příběh ze začátku zdlouhavý a nezáživný. Mně to tak vůbec nepřišlo. Pro mě už jen ten návrat k postavám a prostředí byl skvělý. A bože můj mladý Brumbál, Leta Lestrange, Theseus Scamander, Nagini... 👌 Líbí se mi, jakým směrem se příběh vyvíjí. J. K. Rowling má očividně ještě hodně plánů. Čekají nás další 3 filmy (na které si budeme muset nějakou chvíli počkat). Nechci tady moc rozebírat zápletku, příběh atd., abych vám toho moc nevyspoilerovala. Jen vám řeknu jedno, takový konec nikdo nečekal - hodně dlouho jsem se z toho vzpamatovávala. Tohle musíte vidět! Za mě vám doporučuji film i knihu. Kniha je v podstatě jen scénář, takže se od film od vůbec neliší. Pokud váháte jestli si přečíst anglické nebo české vydání, obě jsou stejně krásné, ale za mě asi anglické. Angličtina je jednoduchá (jelikož je to scénář, čtete jen dialogy). Hodnotím film i knihu 5/5*. A znovu opakuji tohle musíte vidět. Z celého svého kouzelnického srdce vám to doporučuji. (Prvně si ale samozřejmě pusťte první díl!)

Děkuji za přečtení!
Nox a jdu si číst...