The Mermaid's Voice Returns in this One | Recenze

By Booklover Niky - června 07, 2019

Ahoj, opět je tu recenze na sbírku básní. Moje oblíbená autorka Amanda Lovelace vydala 3. sbírku ze série Women Are Some Kind Of Magic, což jsem si nemohla nechat ujít.

The Mermaid's Voice Returns in this One (208 str.) - Amanda Lovelace

some days, i still want to believe we can traipse into the forest & come across an enchanted pocket watch that will take us back in time to erase it all & start from scratch. - this isn't that kind of fairy tale.

Recenzi na předchozí dva díly najdete zde (odkaz na 1. knihu) a (odkaz na 2. knihu).

when i tell you i'm still waiting for my hogwarts letter, what i mean to say is i never meant to be here for so long. - forever wandering lost & wandless

Kniha je rozdělena na 4. části - the sky, the shipwreck, the song, the surviving. Jak to u těchto poetických sbírek bývá, každá kapitola má trochu jiný nádech a atmosféru. Amanda se ve svých knihách zabývá intimními a citlivými tématy jako poruchy příjmu potravy, smrt, týrání, násilí, trauma a mnoho dalšího. Jak název napovídá, básně jsou v duchu malé mořské víly, ale tentokrát se jí vrátil zpátky hlas.

i am magic all the days i am a woman & i am magic all the days i am not. - demigirl / demigoddes

Výsledek obrázku pro the mermaid's voice returns in this one quotes
 Na tuhle sbírku jsem se těšila už asi rok. Amanda Lovelace je první autorka, jejíž poezii jsem začala číst. Do The Princess Saves Herself in this One jsem se zamilovala na první pohled. A do dneška je to moje oblíbená sbírka. The Witch Doesn't Burn in this One už se mi líbilo o něco méně, ale stále mám i tuto sbírku moc ráda. Před nedávnem jsem si přečetla To Make Monsters Out of Girls a ani tahle nezklamala, byla o trochu lepší než čarodějnice, ale zas ne jako princezna. No a tahle sbírka mě velmi mile překvapila, docela dost se totiž princezně přibližuje. U sbírek si lepíkuju svoje oblíbené básně, ke kterým bych se chtěla vrátit. No a u této jsem lepíkovala docela dost. Hrozně se mi líbí nápad propojit básně o takhle vážných tématech a problémech s klasickou pohádkou. Překvapivě se to k sobě hodí skvěle. V knize jsou i básně o Romeu a Julii, Harry Potterovi, Alence v říši divů a jiných příbězích, které se mi taktéž moc líbily. Moderní poezii čtu ráda, hlavně proto, že mi hodně pomáhá se sebeláskou a s vnímáním sebe sama. K této knize se určitě ještě mnohokrát vrátím. Hodnotím 5/5*.

Děkuji megaknihy.cz za knihu.

Knihu zakoupíte zde. - na eshopu megaknihy.cz najdete mnoho cizojazyčných knih, tak se kdyžtak mrkněte.

Megaknihy.cz