Dívka ve věži | Recenze

By Booklover Niky - června 10, 2019

Ahoj, dnes jsem si pro vás připravila recenzi na druhý díl série Medvěd a Slavík od Katherine Arden.

Recenzi na předchozí díl si můžete přečíst zde - odkaz.

Dívka ve věži (376 str.) - Katherine Arden

King Cool - hardback s přebalem

"Během noci se přivalila mračna a vytoužený sníh konečně napadl. Tál jí na rozpálené kůži. Byla v bezpečí. Teď už ji nevystopují."

Druhý díl série Medvěd a Slavík nás vrací do středověkého Ruska plného domovojů, magie a nadpřirozených bytostí. Příběh začíná o něco později, poté co nás opustil v prvním díle. Vasja je u Mrazíka, ale nemá v plánu se nadále zdržet. Chce poznat svět a cestovat. Už dlouho ví, že klášter ani domluvený sňatek není pro ni. Na cestách zjišťuje, že na venkově útočí bandité, kteří unášejí tamější dívky. Kromě toho se znovu setkává se svým bratrem Sašou, kterého od té doby, co se stal knězem, neviděla. Saša je překvapen, že vidí svou sestru, o které se povídá, že zešílela a nakonec tragicky zemřela. Musí ochránit její tajemství a to ještě netuší, že Vasja skrývá mnohem víc.

"Rozevřela dlaň a pustila talisman. Zachytil ho. Tál mu v ruce, až se proměnil v pohou kaluž vody. Vítr utichl, sníh přestal vířit a všude kolem se tyčily obrovské paláce."

Na pokračování knihy Medvěd a Slavík jsem se těšila. I přestože to nebyla nejlepší kniha minulého roku, zalíbilo se mi prostředí a jiné magické bytosti. Středověké Rusko mě okouzlilo. No ale hlavně jsem si chtěla přečíst Dívku ve věži kvůli tomu otevřenému konci, který u mě taky hodně zvedl celkové hodnocení. Kniha se četla dobře, kromě kousku prostřední části, kdy se toho zrovna podle mě moc nedělo. Postava Vasjy se chová mnohem dospěleji a více zodpovědně, stále jí nechybí její dětská lehce ztřeštěná stránka, ale rozdíl mezi dvěma díly mi přišel velký. Vztah Vasjy s Mrazíkem je zajímavý a jsem hodně zvědavá, kam se ještě posune. Moc se mi líbily další nové magické postavy, které se v příběhu objevily (např. Půlnoc). Konec byl skvělý a autorce se opět povedlo mě navnadit na závěrečný díl. Tento díl se mi líbil víc než ten první, což se u druhých ("vycpávkových") dílů trilogie moc nestává. Nemám asi něco konkrétního, co bych chtěla knize vytknout, ale na 5* mi to nepřipadalo, proto 4/5*. Pokud se vám líbil Medvěd a Slavík nebo hledáte nové fantasy inspirované slovanskou mytologií, pak je tato série je něco pro vás.

Dívka ve věži - Katherine Arden

Za knihu děkuji Kátě (@kate_valter) a knihydobrovsky.cz