Furyborn | Recenze

Ahoj, mám tu pro vás další recenzi. Dnes vám představím knihu Furyborn.

Padne brána. Povstanou dvě královny.

Furyborn (519 str.) - Claire Legrand
King Cool - hardback s přebalem (já mám reading copy v paperbacku)

"Jakmile se setmí," řekla Eliana a láskyplně hladila rukojeť Arabeth, "vydám se na lov."

Příběh dvou dívek, kterým je předurčeno změnit osud. Rielle a Eliana.
Rielle Dardennová odhalí, že ovládá magii všech 7 živelných kouzel. Což nikdo jiný neumí, jen jak praví legenda královny krve a světla. Poté co se tato informace rozkřikne, musí Rielle podstoupit zkoušku všech živlů, aby se prokázalo, že je hodna titulu Sluneční královny. Pokud zkouškami neprojde, čeká ji smrt, tedy jestli to přežije.
Eliana Fettacorová je obávanou lovkyní. Poté, co Impérium dobylo její království, se Eliana snaží ze všech sil ochránit svou rodinu. Myslí si, že jí nic nemůže ublížit, ale pak zmizí její matka. Vydává se na nebezpečnou misi, s cílem zachránit její matku.
Příběhy Rielle a Eliany od sebe dělí 1000 let. Přesto se propletou a odhalí šokující spojitosti...

Pomyslela si, že to byl nejspíš jen vítr, co zaslechla. Nebo možná šepot volající její jméno.

Výsledek obrázku pro furybornNa tuhle knihu jsem byla hodně dlouho zvědavá. Paradoxně jsem ani nevěděla, o čem je, jelikož se snažím co nejvíce vyhnout anotacím. To se mi u této knihy povedlo až do poslední chvíle. Zaujala mě její obálka a pozitivní hodnocení knihomolů ze zahraničí. U nás měla kniha vyjít mnohem dříve, ale kvůli problémům s názvem (původní byl totiž Vztekloun, pak Fúrie...), vyšla až před nedávnem. Já jsem ji díky spolupráci s KD dostala do rukou ještě před jejím vydáním a to v podobě recenzního výtisku. Už od začátku mě bavilo sledovat dva osudy dvou hrdinek, které od sebe dělí 1000 let. Tyto dvě dějové linky byly skvěle propojené. Nejvíc mě bavilo sledovat, jak postupně odhaluji spojitosti. Hrdinky samy o sobě byly dost odlišné a jejich postavy jsem si oblíbila. Miluju magii živlů v knihách a tady jsem ji dostala i s novými třemi živly (kromě země, ohně, vody a větru tam najdete i kov, stín a slunce). Země, kterou autorka vytvořila, je zajímavá a dobře promyšlená - skvěle je taky popsán kontrast mezi dějovými linkami. Co se mi také líbilo byla přítomnost nadpřirozených bytostí (a tím myslím andělů). Tahle kniha má snad všechny prvky fantasy - magii, anděly, království... Někdy mi to přišlo, že je toho tam až moc a že to začíná být chaotické, ale autorka knihu velmi dobře ukončila a všechno do sobe pak zapadalo. Celkově tedy hodnotím knihu pozitivně. Není to to nejlepší, co jsem, kdy četla, ale líbilo se mi to a jsem zvědavá na další díl. 4/5*

Děkuji Knihám Dobrovský za recenzní výtisk.
Výsledek obrázku pro knihy dobrovský

A vám za přečtení,