Město nebeského ohně | Recenze

By Booklover Niky - srpna 12, 2019

Ahoj, dneska tu mám pro vás poslední recenzi ze série Nástrojů smrti. Představuji vám závěrečný díl, Město nebeského ohně.

Nástroje smrti 6: Město nebeského ohně (640 str.) - Cassandra Clare
#Booklab - paperback

"Zítra v noci dojde k útoku. Zítra v noci vypukne válka." "Jaká válka?" zeptala se Catarina. "Řekni nám to, obludo, nebo si tě vezmu domů a tam tě budu mučit všemi způsoby, na které přijdu..."

Recenze na všechny předchozí díly v sérii Nástroje smrti najdete v rubrice Recenze nebo Lovci stínů.

Julián vyrazil k portálu a jednou rukou táhl Emmu za sebou. Ještě jednou se ohlédla na děsivý výjev za svými zády a pak se mu podřídila. Přikrčila se, když kolem nich proletěl šíp a rozbil okno po její pravici. Julián si ji k sobě zoufale přivinul a objal ji oběma rukama. Cítila, jak se jí jeho prsty zatínají do trička na zádech. Pak už po hlavě vletěli do portálu a nechali se pohltit vichřicí.

Jace je osvobozen od Sebastiána. Clary zničila jejich pouto, když probodla Jace mečem Nebeský skvost, který dostali od anděla Raziela. To způsobilo, že v Jaceovi sice nebeský oheň spálil všechno zlé, ale zároveň v něm zůstal. Jace je teď schránkou nebeského ohně. Jediné věci, která by mohla Sebastiánovi ublížit a možná ho i zničit. Bohužel Jace nemá nad ohněm žádnou kontrolu a Sebastián už proto počítá se svojí neporazitelností. Pomocí Poháru smrti rozšiřuje svoji armádu temných lovců stínů. Utočí na instituty, rozvrací rodiny, které nutí postavit v boji proti sobě, a plánuje zničit celý svět lovců stínů. Válka lovců stínů už začala. Jestli vyhraje Sebastián bude to konec nejen nefilim, ale také všeho co známe...

Sevřela v dlani zlatý prsten, schoulila se na podlaze a konečně si dovolila propuknout v pláč.

Přes 600 stránek akce, napětí, romantiky, boje a lásky - to je Město nebeského ohně.
Výsledek obrázku pro mÄ›sto nebeského ohnÄ›Kniha je napínavá od začátku do konce a čtenář je nucen knihu neodkládat a číst dál a dál. V tomhle díle se rozhodně nebudete nudit. I přestože je to nejdelší kniha v sérii, tak má co nabídnout. V tomto díle se poprvé objevuje Emma a Julián. Dvě hlavní postavy série Temné lsti, která navazuje na sérii Nástroje smrti. Temné lsti jsou mojí nejoblíbenější sérií ze světa lovců stínů a jsem moc ráda, že se můžu s postavami setkat už v Nástrojích smrti - je to skvělé nenucené propojení sérií, díky kterému pak následující série dává smysl a čtenář ji chápe. Na začátku mě to opravdu dojalo (ta věc s Losangelským Institutem), rozbrečelo mě to a to to ani nebylo zas tak dojemné. Tahle kniha mě rozbrečela víckrát a podotýkám, že jsem ji četla potřetí. Na konci jsem brečela, jak želva. V každé recenzi trošičku polituji Simona, protože skoro ve všech dílech se mu stane něco špatného, a ani tento není výjimkou. Naštěstí Cassandra dopsala Tales from the Shadowhunters Academy, kde to vše Simonovi vynahradila (tuto knihu vážně doporučuji, přečtěte si ji po Městě nebeského ohně a před Paní půlnoci - kapitola The Lost Herondale vám mnohé objasní). Co se Cassandře také musí nechat, tak je to, že umí skvěle psát postavy a plot twisty. To je její parketa. Postavy si zamiluje každý. Ať už vás okouzlí Jace, Magnus nebo náš záporák Sebastián, pokaždé se tam někdo pro vás najde. Já její postavy zbožňuju a to ve všech knihách. Plot twisty miluju a Cassandra je prostě umí napsat fakt dobře. Překvapí mě i napotřetí a to už samo osobě něco říká, ne?
Tuhle knihu moc moc moc MOC doporučuji a jestli jste ji ještě nečetli, tak utíkejte do nejbližšího knihkupectví a kupte si nové vydání Nástrojů smrti od #Booklab. Zavřete se na pár dní v pokoji, přečtěte celou sérii, a pak mi poděkujte :D.
Hodnotím samozřejmě 5/5*.

Za knihu děkuji #Booklab / Slovart.

Knihy od Cassandry Clare můžete zakoupit zde.