Zloději dýmu | Recenze

By Booklover Niky - března 16, 2019

Ahoj, jsem tu s další recenzí. Dneska bych vám představila jednu knihu, z které mám velkou radost. Nejedná se o nic jiného než o Zloděje dýmu.




Zloději dýmu (416 str.) - Sally Greenová
hardback s fialovou ořízkou - CooBoo (já mám paperback - recenzní výtisk)


A kvůli čemu? Catherine byla odhodlaná to zjistit.

PRINCEZNA - VOJÁK - LOVKYNĚ - ZRÁDCE - ZLODĚJ

Kniha sleduje osudy 5 hrdinů - Catherine, Ambrose, Tash, Marche a Edyona. Každý z nich pochází z jiného státu, vrstvy a prostředí. Catherine je brigantská princezna, která se chystá na sňatek s pritorijským princem, a musí smířit s domluveným manželstvím. Ambrose je brigantský voják, který se zaplete do něčeho do čeho neměl. Tash loví démony a spolu s Gravellem se živí prodejem démoního dýmu. March, původem z Abasku, slouží calidorskému knížeti a chystá pro něj nemilé překvapení. Edyon je občanem Pitorie, žije se svou matkou a svého otce nikdy nepoznal. Jak se mohou osudy těchto 5 naprosto odlišných jedinců proplést? To si přečtěte v knize Zloději dýmu od Sally Green.


To už ale vyrazila taky, zabořila bodce do země a ve vzduchu se otočila skokem, který ji přenesl ze světa démonů k okraji prolákliny, zpátky do světa lidí. Pak se dala do běhu.

Výsledek obrázku pro zlodeji dymuNerada si čtu anotace nebo zjišťuji zbytečné informace navíc před čtením. Toho jsem se držela i u Zlodějů dýmu a udělala jsem dobře. Bylo to pro mě velmi milé překvapení. Po delší době (aby bylo jasno pro mě je delší doba tak 1-2 týdny, jelikož i za tu dobu přečtu hodně knih + nepočítám rereadingy) jsem zase četla nějaké originální fantasy s propracovaným světem, postavami i dějem. Dlouho jsem nenarazila na něco u čeho bych si řekla - páni, to tu ještě nebylo. A to je v dnešní době, co říct, protože napsat něco opravdu originálního je hodně těžké. Zamilovala jsem si svět, který autorka vytvořila. K orientaci mi hodně pomohla mapka na začátku knihy, která nejenom, že je nádherně zpracovaná, ale taky se díky ní neztratíte v příběhu. Každá kapitola je z pohledu jiné postavy, ale celá kniha je psána v er-formě. Tento styl vyprávění má např. Šest vran. V průběhu čtení, tak postupně hlouběji poznáváte, jak samotný svět funguje. Nejvíce mě bavily kapitoly z pohledu Catherine a Tash. Edyon (a občas i March) mě na druhou stranu někdy štvali. Celkově co bych na knize vyzdvihla tak to, že je čtivá, vtipná a někdy i k zamyšlení. Příběh není zdlouhavý, díky tomu, že sledujete osudy 5 postav, vždy se něco děje. Plot twist na konci - ani tady nechyběl můj oblíbený plot twist. Jsem hodně zvědavá na další díly. Tuhle knihu vám mohu jen doporučit a hodnotím ji 4,8-5/5* - must read.



Moc děkuji Humbooku, že mi zaslali recenzní výtisk a já jsem díky nim měla možnost přečíst si knihu dříve.

Kniha u nás vychází 18. 3., tak si ji běžte hned koupit!

Děkuju za přečtení ♥
Booklover Niky

  • Share:

You Might Also Like

2 komentářů

  1. Na tohle jsem neskutečně zvědavá!
    Stejně jak ty píšeš, i já si nerada čtu anotace. Někdy vyzradí úplně všechno, nebo jsou tak odfláklé, že to snad ani není možné! :D
    U téhle knihy je hlavní motivujícím faktorem, alespoň pro mě, autorka. Je to fakt už pár let, co jsem od Sally Green četla první díl její druhé série, Half Bad, a to mě nebavilo. Sice si nevzpomínám už proč, ale moje nic moc hodnocení mi to alespoň napovídá, že to prostě nebylo tak dobré.
    Od tohoto kousku mám docela velká očekávání, a to ani zdaleka nemám ponětí, o čem to je, tak snad to bude lepší než Half Bad a dočkáme se i dalších dílů v překladu. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Anotace jsou zlo :D. Sérii Half Bad jsem nečetla a co tak slýchávám, tak ani nemám chuť to začít číst. Doufám, že překlady dalších dílů budou, ale věřím, že tohle by nám CooBoo neudělalo. :D

      Vymazat