Město ztracených duší | Recenze

By Booklover Niky - července 23, 2019

Ahoj, recenze na další díl Nástrojů smrti je tady. Už tu máme předposlední díl a to Město ztracených duší.

Nástroje smrti 5: Město ztracených duší (464 str.) - Cassandra Clare
#Booklab - paperback

Clary pomyslela na královnu víl. "Takže láska z nás všech dělá lháře?"

Recenze na předchozí díly najdete v rubrice Recenze nebo Lovci stínů.
Nástroje smrti už čtu potřetí, ale až teď díky #Booklabu mám knihy konečně doma. Vydávají teď nové vydání celé série Nástroje smrti. Když si dáte všechny knihy vedle sebe na poličku, hřbety dávají Brooklynský most. Takže jestli přemýšlíte nad koupí této série, tohle vydání zaručeně potřebujete!

"Clary?" Jace naklonil hlavu na stranu a zkoumavě pozoroval její obličej. "Miluješ mě ještě, že ano?" "Miluju Jace Lightwooda," odpověděla. "Ale kdo jsi ty, to netuším."

Obřad, který měl oživit Sebastiána se povedl. Mezi Jacem a Sebastiánem vzniklo pouto, které způsobuje, že co se stane jednomu, ucítí i ten druhý. Jace je posednutý Sebastiánem a je mu plně oddaný. Nikdo neví, kde se ti dva skrývají, ale pokud je Spolek najde má v plánu Sebastiána zabít, což znamená smrt i pro Jace. Clary chce Jace najít a osvobodit ho od Sebastiánovi nadvlády. Vydává se s nimi na nebezpečnou výpravu. Jediná její zadní vrátka jsou vílí prsteny. Jeden má ona a jeden Simon a pomocí nich můžou komunikovat i na dálku. Postupem času si Clary získává Sebastiánovu důvěru a tím i odhaluje jeho plány. To co zjistí je horší než si myslela. Válka mezi lovci stínů se blíží. Ale kdo vyhraje, když Sebastián má na své straně Lilith a démony a hlavně zbraň, která může způsobit zkázu nefilim...

Z hrdla se jí dral výkřik, ona ho však v sobě zadusila a vzápětí ji pohltilo ticho a temnota.

Výsledek obrázku pro mÄ›sto ztracených dušíVšechny knihy od Cassandry jsou skvělé a zároveň něčím originální. Nechápu, jak to dělá. V tomto díle se mi líbilo, jak jsme mohli s postavami navštívit různá místa jako např. Paříž nebo dokonce Prahu. Další věc, kterou se tento díl odlišuje od ostatních je samozřejmě Jace. V podstatě Jace je v tomto díle minimálně. Postava Jace, která se v knize objevuje je jen loutkou Sebastiána. Samotný Sebastián je vlastně hrozně zajímavá postava a je to skvěle vytvořený záporák. Knihu čtu potřetí a i napotřetí mě dokázal zmanipulovat a chvíli mi ho bylo dokonce líto. Takhle se pozná dobrý záporák. Oproti prvním třem dílům je v těch následujících více náboženských a biblických spojitostí, což se mě osobně dost líbí. Knihu opět moc moc doporučuji. 5/5*.

Děkuji Booklab/Slovart za knihu.

Vám děkuji za přečtení,