Nimbus | Recenze

By Booklover Niky - července 09, 2019

Ahoj, na tuhle knihu se těším už asi rok a konečně vám sem můžu napsat tuhle recenzi. Takže usaďte se, protože vám představuji NIMBUS!

Nimbus (439 str.) - Neal Shusterman
Yoli - paperback

Ale to, že mlčím, ještě neznamená, že nevidím a neslyším boj, který v důsledku svých špatných rozhodnutí vedou, nebo že s nimi hluboce nesoucítím. Neznamená to, že nevím o strašlivých věcech, které občas dělají. - Nimbus

Po zimním konkláve Rowan zmizel do ústraní a připravoval plán, který otřese celým spolkem smrtek. Chce vymýtit všechny zkažené smrtky, které se už neztotožňují s hlavní myšlenkou povolání smrtky. A to, že si nemají užívat zabíjení. Upaluje smrtky po celém kontinentě pod jménem smrtka Lucifer v černé robě a je už nejhledanější osobou nejen ve StředoMerice. Citra se naopak stala smrtkou, jak se patří. Je pod velením smrtky Curieové, ale stejně jako Rowan se jí nelíbí, k jakému způsobu zabíjení se některé smrtky daly. Chce spolek změnit a i přesto, že je mladší smrtkou začínají mít její slova váhu. Rozhodla se, že o smrti lidí, které kosí, nechá rozhodnout je samy a ještě jim dá měsíční lhůtu, aby si vyřešily všechny potřebné věci. Spolek se začíná dělit na dva tábory - "starou gardu" a "nový řád", který tvrdí, že každý má nárok na to si užívat své povolání. Tato situace se začíná vyostřovat a jediný, kdo ví, co vše zatím opravdu stojí a nemůže zasáhnout je Nimbus.

Musím s rozpaky přiznat, že jsem nalezení odpovědi na tuto nerozpoznatelnou věc věnoval až příliš mnoho algoritmů a výpočetních kapacit. - Nimbus

Výsledek obrázku pro nimbus knihaPanebože. Tahle série mě opravdu velmi překvapila. Jestli se ptáte, tak ano je to tak dobré, jak všichni tvrdí. Příběh se začal rozvíjet úplně jinak než jsem čekala, postavy se začaly více vybarvovat, bylo to napínavé, překvapivé, zkrátka boží. Ten konec... byl šokující a já miluju plot twisty, takže za mě palec nahoru. Hodně mě to navnadilo na další díl. Nimbovy myšlenky, které nás provází celou knihou, skvěle doplňují děj a lehce vám poodkrývají, co je Nimbus vlastně zač, což mě osobně dost fascinovalo. Postavy Citry a Rowana jsem si oblíbila a bavilo mě sledovat jejich osudy a myšlenky. Tahle kniha je také trochu filosofická a donutí vás přemýšlet nad otázkou života, smrti a lidské existence. Nechci vám tuto knihu moc vyspolierovat, protože opravdu stojí za to, si ji přečíst. Hodnotím 5/5* - zatím jedna z nejlepších knih roku 2019.

Děkuju dobre-knihy.cz za poskytnutí knihy na recenzi.

Knihu zakoupíte zde.
Na podobné knihy se můžete podívat zde.