Město z kostí | Recenze

By Booklover Niky - dubna 06, 2019

Ahoj, z dnešní recenze mám obrovskou radost a to hned z několika důvodů. Ptáte se proč? Dneska vám "představím" knihu Město z kostí.



LEGENDY NELŽOU. V NAŠÍ KAŽDODENNÍ REALITĚ SE SKRÝVÁ DALŠÍ SVĚT. JE TO BÁJNÝ SVĚT LOVCŮ STÍNŮ.

Nástroje smrti 1: Město z kostí (417 str.) - Cassandra Clare
paperback - #BOOKLAB


Lovci stínů mají takové přísloví: Všechny báchorky jsou pravdivé.

Nově jsem navázala spolupráci s nakladatelstvím  #BOOKLAB (spadající pod Slovart), z čehož mám hroznou radost, protože, jak mnozí z vás ví, #BOOKLAB vydává knihy od Cassandry Clare a další YA (např. mají tu edici, kam patří Dej mi své jméno a novinka Místo, kde bydlím - tuhle edici sbírám). Já jsem velkým fanouškem sérií o lovcích stínů (jsou to moje nejoblíbenější série hned po Harry Potterovi). U nich právě vycházejí nová vydání knih ze série Nástroje smrti 😱😍. Popravdě mě nikdy české obálky ať už 1. nebo 2. vydání moc neoslovily, a proto jsem si je taky nikdy nepořídila. Ale tohle nové vydání miluju. Je stejné jako to originální a navíc zachovali i hřbety, které dávají obrázek pokud je dáte vedle sebe všechny, což mně osobně přijde geniální. Překlad od Evy Maršíkové byl zachován, takže pokud si nechcete pořídit nové vydání, protože se bojíte, že nebude ve vašem oblíbeném překladu, tohohle se bát nemusíte. Teď už dost básnění o zevnějšku knihy a zaměřme se raději na to nejdůležitější, obsah.


Clary rychle oddechovala, jako by předtím běžela, a zírala na dveře, dokud ji Jace nevzal za ruku a neodvedl ke schodům a na noční ulici.


Kniha vypráví o patnáctileté Clary Frayové, holce z New Yorku, která většinu času tráví malováním nebo se svým nejlepším kamarádem Simonem. Jednou spolu zavítají do klubu jménem Pandemonium, kde se Clary objeví ve špatnou chvíli na špatném místě a stane se tak svědkyní vraždy. Od té doby už to jde s jejím životem z kopce. Zjistí, že před ní její matka celý život ukrývala druhý svět. Svět lovců stínů, upírů, vlkodlaků, čarodějů, víl a démonů. Clary tápe v tom, kdo vlastně je a kým dřív bývala její matka... Zná vůbec svou matku a tvrdila jí pravdu o tom, kdo je její otec?


Byla to nejprostší litanie na světě, složená pouze z jejího jména.

Výsledek obrázku pro město z kosti nové vydani
Tato kniha ve mně vyvolává nostalgii. Četla jsem ji už potřetí a rozhodně ne naposledy. Díky této knize jsem objevila svět, do kterého se ráda vracím a mám ho moc ráda.  Nebýt jí nečetla bych Pekelné stroje, Temné lsti ani Magisterium. Zkrátka tahle kniha patří mezi mé srdcovky. Kdybych jí ale měla nějak objektivně zhodnotit, rozhodně musím vyzdvihnout postavy, zajímavý svět, čtivost (tuhle knihu jen tak neodložíte) a PLOT TWISTY! Ne nadarmo se Cassandře říká "the queen of plot twists", její nečekané zvraty jsou vážně nečekané. Když jsem knihu dočetla poprvé ještě půl hodiny jsem v šoku zírala do zdi s otevřenou pusou. Mezi mé oblíbené postavy patří Jace - miluju jeho sarkasmus, Magnus - milovník třpytek a líbí se nám stejné typy (tmavovlasí, modroocí 😄) a Izzy - prostě badass lovkyně, s kterou byste nechtěli přijít do křížku. Pokud jste knihu ještě nečetli, nevíte o co přicházíte. Hodnotím 5/5* - jak jinak.


Moc děkuji Slovartu za knihu - odkaz na nové vydání zde.

Děkuji za přečtení!
Booklover Niky

  • Share:

You Might Also Like

2 komentářů

  1. Hezká recenze. :)
    Já jsem Město z kostí měla doma šest let než se mi ji konečně podařilo přečíst. Za tu dobu jsem se do ni pustila třikrát a pokaždé ji kolem 150 strany odložila. Nebavilo mě to, Clary mě přišla nesympatická a autorčin styl psaní byl za mě šíleně popisný.
    Ale minulý rok na dovolené jsem šla do knihy počtvrté a konečně jsem ji přečetla, ale i tak za mě malinké zklamání. Hlavně proto, jak se v tomto díle předvedl Simon. Což jak ve filmu ani v seriálu není uděláno přesně, a pak ta létací motorka? :D
    No, rozhodně chci v sérii pokračovat, vlastním ji jak v to druhém vydání, co vyšlo u Knižního klubu, tak v tomhle, ale v angličtině, kdy dohromady hřbety knihy dají nakonec brooklynský most. :)
    Já osobně nedám dopustit na sérii Pekelné stoje a na první díl Magisteria, tak snad i tahle série se po přečtení všech dílů stane mojí oblíbenou. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju :) Za mě ti ještě mohu doporučit Temné lsti, je to série, která následuje po Nástrojích smrti a na této sérii je vidět, jak se autorka posunula. Přece jenom Město z kostí byla její prvotina. Pekelné stroje mám taky hrozně ráda a už se těším až vyjde poslední díl Magisteria :)

      Vymazat