Město z popela | Recenze

By Booklover Niky - dubna 13, 2019

Ahoj, mám tu další recenzi na knihu ze světa lovců stínů. Těch recenzí a článků ještě bude docela dost, tak snad vám to nevadí. Dnes to bude druhý díl Nástrojů smrti - Město z popela.

Nástroje smti 2: Město z popela (392 str.) - Cassandra Clare
paperback - #booklab

Osud nikdy není spravedlivý. Unáší tě proud, který je mnohem silnější než ty. Budeš-li proti němu bojovat, utopíš nejen sebe, ale i ty, kdo se tě pokusí chránit.

Další kniha ze série Nástroje smrti v novém kabátku. Už se tady nebudu rozplývat nad tím, jak moc se mi ty obálky líbí (když tak si přečtěte recenzi na Město z kostí - odkaz zde), ale oni jsou fakt boží. Pokud se vám líbí tak jako mě, neváhejte a zavítejte na eshop Slovartu - odkaz zde. Slovartu/#booklabu bych chtěla poděkovat za knihu!

Teď už ale na samotnou recenzi...

Nad ramenem mu vyčníval jílec meče - Meče smrti.

V minulém díle Clary zjistila jednu velmi šokující informaci. Ten nádherný okouzlující lovec stínů se zlatými vlasy, do kterého se asi zamilovala, je její bratr. Jace je synem Valentýna a Jocelyn, což z něj dělá Claryina staršího bratra. Na rozdíl od jeho sestry byl však vychováván krutým otcem Valentýnem. Díky této informaci teď společnost lovců stínů nakládá s Valentýnovými dětmi, jako by se jednalo o jeho osobní špiony. Což není pravda... Že? No a aby toho nebylo dost, Jocelyn je stále v kómatu a nikdo neví, jak ji vzbudit. Svět lovců stínů čekají temné časy, Valentýn je na svobodě, někdo ukradl Meč smrti a zabil Mlčenlivé bratry. A hlavním podezřelým je Jace.

Pak se za skřípění kovu paluba pod Jaceovýma nohama úplně probořila a on se propadl do temnoty.

Výsledek obrázku pro město z popela nove vydaniNa to, že se jedná o "vycpávkový" díl trilogie (Nástroje smrti byly původně trilogie, až později autorka dopsala další tři díly), tak tam je hodně akce, napětí a mých oblíbených zvratů/plot twistů. Moc se mi líbí, jak autorka už pomalu podsouvá náznaky toho, jak příběh skončí (ale pokud jste to ještě nečetli, tak vám to dojde až při re-readingu) - už jen kvůli takovým detailům mě baví číst knihy znovu. Objevíte něco, čeho jste si napoprvé nevšimli. Plus když jsem knihu četla poprvé furt jsem čekala na chvíli, kdy někdo řekne, že Jace není Claryin bratr, ale ta chvíle nenastala?!? Měla jsem chuť si to vygooglit, jak to skončí, byla jsem zoufalá (btw. nikdy nekoukejte před čtením nějaké knihy ze světa lovců stínů na Shadowhunters Wiki - je to démonická stránka plná spoilerů). Konečně se už na scéně také objevují staré dobré víly, které mi mooooc chyběli :D - hlavně Královna víl. Blíže poznáváme i další postavy, prostředí lovců stínů a nesmím zapomenout na tu věc se Simonem - tohohle kluka mi nikdy nepřestane být líto. Konec byl zase dechberoucí a nenechá vás čekat dlouho na třetí díl. Za mě 5/5*!!!

Děkuji slovart.cz za knihu!

A vám za přečtení...