Světla na obloze | Recenze

By Booklover Niky - dubna 01, 2019

Ahoj, jsem tu s další recenzí na novinku z nakladatelství King Cool. Ráda bych s vámi sdílela svoji pocity z knihy Světla na obloze.











Světla na obloze (304 str.) - Lisa Lueddecke
King Cool - hardback s přebalem



"Červená znamenala varování."

Hlavní hrdinkou knihy je sedmnáctiletá Ósa. Celý život žije s rodinou na ostrově Skan, kde jednou za několik let přijde "epidemie", která způsobí úmrtí většiny obyvatel. Před touto epidemií je Bohyně varuje červenou září na nebi. Kromě červené mají i jiné barvy, např zelenou - štěstí, modrou - bouře jim vezme, co mají rádi... A zničehonic se na nebi objeví právě červená. Všichni ví, co to pro ně znamená. Ósa se vydá na strastiplnou cestu ve snaze zjistit informace a zachránit její rodinu, přátele a obyvatele ostrova. Její cesta bude mnohem obtížnější než čekala... Proč a co se to děje s jejich ostrovem? Dokáže jí snad Bohyně poradit? První díl severského fantasy plného napětí, bájných tvorů, dobrodružství a hlavně naděje a lásky.


"Něco mě chytlo za paži a vtáhlo stranou do závěje. pak bylo jen ticho."

Výsledek obrázku pro svÄ›tla na oblozeZ vydavatelství King Cool jsem četla už jedno severské fantasy a to Medvěd a Slavík, což bylo sice trošku z jiného soudku, ale mělo to takový podobný "feeling" :D. Medvěd a Slavík je spíše z ruského prostředí a Světla na obloze zase ze skandinávského. Obojí se mi ale líbilo. Musím říct, že Světla na obloze jsem přečetla velmi rychle. V ten den jsem byla na matematické soutěži v Praze a měla jsem čas číst si v autobuse. Stihla jsem přečíst Mimo dosah a také velkou část Světla na obloze (sice úplně odlišné knihy, ale obě se mi líbily). Zbytek jsem pak dočetla hned doma, protože mě samozřejmě zajímalo, jak to skončí. Je to opravdu čtivé, nečekala jsem, že mě kniha tolik pohltí. Moc se mi líbilo vykreslení prostředí, charaktery a psychologie postav, zkrátka se dle mého jedná o kvalitní YA fantasy. Místy to bylo hodně (jako fakt hodně) napínavé až strašidelné a hlavně v těchto pasážích jsem příběh opravdu hltala. Není to dokonalé fantasy, ale na to že je to autorčina prvotina (pokud vím) a je to 1. díl, tak si myslím, že má série velký potenciál, ale upřímně netuším, kam budou další díly směřovat, ale jsem na to zvědavá. Hodnotím 4/5*.

Děkuji knihydobrovsky.cz za balíček s knihou.

Děkuji za přečtení.
♥♥♥

Booklover Niky

  • Share:

You Might Also Like

2 komentářů

  1. Tahle knížka má tak strašně krásnou obálku a ta tvoje úvodní fotka! Nádhera! ♥
    Před pár dny si ji moje kolegyně v práci pořídila, je totiž velký fanoušek fantasy, a stejně jako mě, ji uhranula obálka. Nevím, jak na tom je, jestli ji má již přečtenou, ale díky tvé recenzi a faktu, že ji vlastní, se ji nespíš zeptám, jestli mi ji nepůjčí. :D

    OdpovědětVymazat