Zmizení Sáry Lindertové | Recenze

By Booklover Niky - května 08, 2019

Ahoj, tentokrát tu mám recenzi na Zmizení Sáry Lindertové od české autorky Kateřiny Šardické.

Zmizení Sáry Lindertové (409 str.) - Kateřina Šardická
hardback s přebalem - Fragment

Krákorání vran k ní nejprve doléhalo z velké dálky. Pak uslyšela šelest jejich křídel přímo nad hlavou. Zvedla oči a uviděla celé hejno, jak nad ní krouží.

Výsledek obrázku pro katerina sardicka

Kateřina Šardická je další vítězkou literární soutěže Hvězda inkoustu. Možná už jste slyšeli o knize Z kouře a kamene od Alžběty Bílkové, která také vyhrála již zmiňovanou soutěž. S Kateřinou Šardickou i Alžbětou Bílkovou se můžete setkat 11. 5. na HumbookStage na Světě knihy.

Svět okolo zčernal. Na malý okamžik začala ztrácet vědomí a cítila, jak se jí roztřásly nohy. Svezla se na kolena a marně se bránila mdlobám. Netušila, kolik času uplynulo, než se znovu dokázala postavit. Strčila klíče do kapsy a vytáhla telefon, aby zkontrolovala jízdní řád. Na displeji svítila zpráva od neznámého čísla. - Vím, co jsi včera večer udělala.

Jak název napovídá kniha vypráví o zmizení dívky Sáry Lindertové. Jednoho podzimního večera se chtěla Sára vrátit domů a zavítala do metra. Avšak nikdy už z něj nevyšla. Zmizela, bez jakékoliv stopy. Její dvojče Klaudie má špatný pocit, že jde o něco víc než jen o dobrovolné zmizení nebo dokonce obyčejný únos. Případ má na starost policie, konkrétně vyšetřovatel Richard Ehler. Bohužel ani oni nezjistili mnoho. Sára šla do metra a tam zmizela. Doslova, byla tam v jednu chvíli a za okamžik byla pryč, slehla se po ní zem. Není ale jediná, zmizení dalších lidí v metru stále přibývá a Klaudie se domnívá, kdo za únosy stojí. Nebo spíše co. Pokud bude chtít Klaudie nalézt svou sestru, bude se muset postavit čelem k temné minulosti a spojit síly se Sářiným přítelem Oliverem. Fantom metra má už spadeno na další oběť. A tou je Klaudie...

Když se zářivky jen o pár vteřin později znovu rozsvítily, Sára Lindertová byla pryč.

Výsledek obrázku pro zmizeni sary lindertoveZmizení Sáry Lindertové mi bylo mnohými doporučováno. V podstatě jsem na to slyšela jen pozitivní ohlasy. Takže když jsem dostala nabídku knihu zrecenzovat, tak jsem dlouho neváhala. Tušila jsem, že se mi asi kniha bude líbit, ale tohle jsem nečekala. Přiznávám, že jsem i přes pozitivní feedback, byla před čtením trochu skeptická, jelikož moc knihy od českých autorů nečtu a navíc se jedná o autorčinu prvotinu. Mé předsudky byly neoprávněné a hlavně mylné. Už od prologu si mě kniha získala. Příběh vás vtáhne a vy nechcete přestat číst, protože vás zajímá, jak to dopadne. Další věc, před kterou mě varovali, je to strašidelné a není doporučováno číst v metru. S tím souhlasím, když jsem knihu četla večer a chystala jsem se jít spát, tak jsem si musela pyžamo oblíkat na posteli, aby mě náhodou nedostalo něco, co by na mě číhalo pod postelí - a to jsem ani nejezdila metrem v průběhu čtení 😂. Opravdu místy vám až běhá mráz po zádech. Nejstrašidelnější byly asi takové vsuvky v kapitolách, které byly z pohledu lidí těsně před zmizením, pak konec a vrány... Vrány teď nepatří mezi mé oblíbené ptáky. Autorčin styl psaní je čtivý a příběh je skvěle vymyšlený. Na konci nechyběly ani moje oblíbené plot twisty! Postavy se mi také líbily, nejvíce tedy asi Klaudie. Nechci spoilerovat, takže konec shrnu obecně. V průběhu čtení trochu tušíte, kam se příběh asi schyluje, ale i přesto vás rozuzlení překvapí (aneb. vaše hypotézy jsou špatné). Jediné malé mínus, závěr byl na mě trochu uspěchaný. Celkově hodnotím 4,5/5*.

Děkuju Humbooku za knihu a už se na autorku těším na Světě knihy.

Knihu Zmizení Sáry Lindertové můžete koupit zde.